Partnerzy serwisu:

S19 na Lubelszczyźnie. Dziewięć ofert w ważnym przetargu

GR 11.10.2021

S19 na Lubelszczyźnie. Dziewięć ofert w ważnym przetargu
fot. Google Maps
Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na budowę trasy S19 od końca obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej do Lubartowa (województwo lubelskie). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie powinna mieć problemu z wyborem wykonawcy, bo tylko jedna oferta nie mieści się w kwocie 439,5 mln złotych zarezerwowanej przez urzędników.
Przypomnijmy – w 2011 roku została wybudowana obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej w powiecie lubartowskim. Była to pierwsza trasa ekspresowa w woj. lubelskim. Jednojezdniowa droga została przystosowana do rozbudowania w przyszłości o drugą nitkę.

W sierpniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej (oferty zainteresowanych firm poznaliśmy w miniony piątek) oraz budowę fragmentu S19 od końca obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej do przyszłego węzła Lubartów-Północ. W ramach tego ostatniego zadania przyszły wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować odcinek o długości prawie 16 kilometrów.

W piątek poznaliśmy oferty w przetargu na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej, a dzisiaj (poniedziałek, 11 października) – w przetargu na budowę fragmentu od końca obwodnicy do Lubartowa. GDDKiA zarezerwowała 439,5 mln złotych brutto. Wpłynęło dziewięć ofert, tylko jedna nie mieści się w zaplanowanej przez urzędników kwocie. Złożyło ją Przedsiębiorstwo Usług Technicznych z Zawiercia, które zaproponowało ponad 461 mln złotych. Najmniej, bo 390 mln złotych zażyczyło sobie konsorcjum spółek: Rubau oraz Poltores. Pozostałe oferty: Pozostałe oferty (kwoty w zaokrągleniu)
436 mln zł – konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones
422 mln zł – konsorcjum UNIBEP, Budrex oraz Value Engineering 
415 mln zł – konsorcjum: Mostostal Warszawa oraz Acciona Construcción
410 mln zł – Budimex
426 mln zł – Polaqua 
415 mln zł – Mota-Engil Central Europe
393 mln zł – Strabag.

Odcinek między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ przebiegać będzie w około 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. – Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym „korytarzem” drogi krajowej nr 19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19 – informuje GDDKiA.

Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Mieczysławka oraz Wola Lisowska. W ramach zadania powstaną także drogi dojazdowe, siedem wiaduktów, dwie kładki, przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.

Na wykonanie inwestycji przyszły wykonawca będzie mieć 39 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy (jej podpisanie jest planowane w pierwszym kwartale 2022 r.). W tym terminie są zawarte: prace projektowe, „właściwe roboty budowlane” oraz odbiory techniczne. Do czasu robót nie będą wliczone przerwy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca). „Właściwa budowa” jest planowana w latach 2023-2025.

Pozostałe oferty (kwoty w zaokrągleniu)
436 mln zł – konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones
422 mln zł – konsorcjum UNIBEP, Budrex oraz VALUE ENGINEERING
415 mln zł – konsorcjum: Mostostal Warszawa oraz Acciona Construcción
410 mln zł – Budimex
426 mln zł – POLAQUA
415 mln zł – Mota-Engil Central Europe
393 mln zł – Strabag.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony