Partnerzy serwisu:

S3 Lubin – Polkowice. Kolejne poprawki po pierwszym wykonawcy

ep. 28.07.2020

S3 Lubin – Polkowice. Kolejne poprawki po pierwszym wykonawcy
fot. GDDKiA
Konsorcjum firm Mota-Engil i Masfalt pracuje na drodze ekspresowej S3 koło Lubina. Kończy kontrakt rozpoczęty przez konsorcjum na czele z Salini. GDDKiA poinformowała, że w trakcie robót natrafiono na wady w niektórych obiektach mostowych, co może wydłużyć prace. To nie pierwsze poprawki, które trzeba wykonać na tym kontrakcie.
Niedawno pisaliśmy, że nowy wykonawca dąży do tego, by udostępnić kierowcom przynajmniej jedną jezdnię ekspresówki jeszcze w wakacje. Ma kolejne wyzwanie w postaci poprawek na obiektach mostowych. Inwestor nie podaje terminów, zapewnia jedynie, że celem jest oddanie przynajmniej jednej jezdni najszybciej jak to możliwe.

Odcinek S3 Lubin – Polkowice ma ponad 14 km długości. Najpierw realizowało go konsorcjum firm: Salini Polska, Salini Impregilo, Todini Construzioni Generali oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Pribex. Kontrakt, na którym prace postępowały zbyt wolno, został rozwiązany.

Teraz prace prowadzi nowy wykonawca. Trwa układanie nawierzchni, zbrojnie obiektów mostowych czy skarpowanie i humusowanie nasypów. Prowadzone są także prace poprawkowe tych elementów, które zostały nieprawidłowo wykonane przez pierwotnego wykonawcę.

Wcześniej wiadomo było, że trzeba m.in. usunąć kilkadziesiąt ton odpadów pozostawionych na budowie oraz rozebrań nieprawidłowo wykonane materace na terenie szkód górniczych. Te prace zostały już zrealizowane. Niestety doszły kolejne.

Stwierdzono wady w wykonaniu niektórych elementów obiektów mostowych, trzeba będzie wymienić m.in. wadliwie zamontowane urządzenia dylatacyjne na kilku obiektach. 

– Obecnie trwa opracowanie  projektów zamiennych mających na celu naprawę wadliwie wykonanych prac. Kosztem usunięcia wad w stwierdzonych robotach zostanie obciążony pierwotny wykonawca – informuje GDDKiA, zapewniając, że udostępnienie do ruchu co najmniej jednej jezdni trasy głównej pomiędzy węzłami Lubin Północ a Polkowice Południe nastąpi najszybciej jak to będzie możliwe. Najpierw jednak trzeba wykonać wszystkie niezbędne prace, w tym te związane z nieprawidłowo zrealizowanymi dylatacjami.

Dla sprawniejszego i jak najbardziej efektywnego działania w tym obszarze inżynier kontraktu zaangażował Instytut Techniki Budowlanej. Eksperci mają zweryfikować programy naprawcze i znaleźć rozwiązania techniczne, które będą optymalne pod względem finansowym oraz czasowym, a także pozwolą maksymalnie wykorzystać to, co już zostało wykonane.

Nowy wykonawca tego odcinka S3 – konsorcjum Mota Engil i Masfalt – ma czas do II kwartału 2021 roku. Prace są jednak zorganizowane tak, by w pierwszej kolejności dokończyć najbardziej newralgiczny odcinek, tj. pomiędzy węzłem Lubin Północ i Polkowice Południe.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony