S5 Nowe Marzy – Dworzysko w całości dwujezdniowa

fot. GDDKiA
Od piątku 26 sierpnia kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni na całym odcinku drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Dworzysko. Do ruchu zostanie udostępniony ostatni kilometr drugiej jezdni w okolicy węzła Świecie Zachód w Przechowie.
Na razie na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Budowa jeszcze bowiem się nie zakończyła – wykonawca tego odcinka – Budimex – będzie prowadził prace wykończeniowe. Docelowa organizacja ruchu będzie wdrażana stopniowo we wrześniu i październiku.
Budimex jest drugim wykonawcą tego fragmentu drogi S5. Kończy budowę po zerwaniu przez GDDKiA kontraktu z włoską firmą Impresa Pizzarotti. Kontynuacja budowy ruszyła w maju 2020 r.
Trasa ekspresowa powstaje w starym śladzie krajowej piątki. Wykonawca miał do wybudowania m.in. wiadukty, przejścia dla zwierząt średnich i dużych, przepusty, drogi dojazdowe.
W ramach kontraktu wybudowany został węzeł Sartowice, a istniejące węzły Nowe Marzy (A1), Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe zostały rozbudowane. Dobudowano także drugą jezdnię do istniejącej obwodnicy Świecia.
Obecnie na finale realizacji są jeszcze dwa odcinki S5 w woj. kujawsko-pomorskim, na których konieczne było podpisanie umowy z nowym wykonawcą. Odcinek Białe Błota – Szubin (10 km) został udostępniony kierowcom jesienią ub. roku. w ostatnim dniu sierpnia ma być wdrożona stała organizacja ruchu, co oznacza, że będzie można jeździć z prędkością 120 km/h.
Na 22-kilometrowym odcinku z Dworzyska do Aleksandrowa (węzeł Bydgoszcz Północ) kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po jednym pasie pomiędzy węzłami Gruczno i Trzeciewiec, a na 4-kilometrowym odcinku omijającym Aleję Dębową w Borównie można jeździć dwoma pasami po dwóch jezdniach. Oba pasy na całym odcinku maja być udostępniane do przełomu września i października br.
Budimex jest drugim wykonawcą tego fragmentu drogi S5. Kończy budowę po zerwaniu przez GDDKiA kontraktu z włoską firmą Impresa Pizzarotti. Kontynuacja budowy ruszyła w maju 2020 r.
Trasa ekspresowa powstaje w starym śladzie krajowej piątki. Wykonawca miał do wybudowania m.in. wiadukty, przejścia dla zwierząt średnich i dużych, przepusty, drogi dojazdowe.
W ramach kontraktu wybudowany został węzeł Sartowice, a istniejące węzły Nowe Marzy (A1), Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe zostały rozbudowane. Dobudowano także drugą jezdnię do istniejącej obwodnicy Świecia.
Obecnie na finale realizacji są jeszcze dwa odcinki S5 w woj. kujawsko-pomorskim, na których konieczne było podpisanie umowy z nowym wykonawcą. Odcinek Białe Błota – Szubin (10 km) został udostępniony kierowcom jesienią ub. roku. w ostatnim dniu sierpnia ma być wdrożona stała organizacja ruchu, co oznacza, że będzie można jeździć z prędkością 120 km/h.
Na 22-kilometrowym odcinku z Dworzyska do Aleksandrowa (węzeł Bydgoszcz Północ) kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po jednym pasie pomiędzy węzłami Gruczno i Trzeciewiec, a na 4-kilometrowym odcinku omijającym Aleję Dębową w Borównie można jeździć dwoma pasami po dwóch jezdniach. Oba pasy na całym odcinku maja być udostępniane do przełomu września i października br.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |