Partner serwisu

S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem

ep. 28.10.2021

arrow
arrow
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
fot. Budimex
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
S5 Nowe Marzy – Dworzysko za półmetkiem
Połowa zaplanowanych robót na odcinku drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Dworzysko jest już zrealizowana. Budimex, który przejął kontrakt po innym wykonawcy planuje zakończyć roboty na ciągu głównym przed wakacjami 2022 r. Na zrealizowanie wszystkich prac ma czas do końca przyszłego roku.
Ten odcinek, którego jeden koniec łączy się z węzłem na autostradzie A1 ma 23,3 km długości. Sześć lat temu – w październiku 2015 r. – budowę trasy zlecono włoskiej firmie Impresa Pizzarotii. Wykonawca nie wywiązał się z zadania. W czerwcu 2019 r. umowa została zerwana. Prace były wówczas zrealizowane w 29 proc.

W kwietniu 2020 r. GDDKiA zleciła dokończenie zadania firmie Budimex. Nowy wykonawca otrzymał 22 miesiące na wybudowanie drogi (z wyłączeniem okresów zimowych). Właśnie poinformowano, że zaawansowanie przekroczyło 50 proc.

– Prace budowlane koncentrują się na ciągu głównym drogi, aby zapewnić jak najszybciej maksymalną przepustowość nowej trasy – informuje Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu. – Roboty na ciągu głównym drogi planujemy zakończyć do wakacji 2022 roku. Oddanie całej inwestycji nastąpi do końca 2022 roku – zgodnie z terminem kontraktowym – dodaje.

Do wybudowania jest dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Poza tym trzeba zrealizować 38 obiektów inżynierskich: 4 wybudować, 20 wyremontować (w tym 4 obiekty w ciągu S5 z rozbiórką starego i wymianą przęsła na nowe) oraz 14 dokończyć.

Na odcinku zaplanowanych jest 5 węzłów drogowych, z tego jeden jest budowany, a cztery przebudowywane.

Prace zostaną wykonane z użyciem min. 15 tys. m3 betonu, 1500 ton stali oraz 400 tys. ton mieszanek mineralno-bitumicznych.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony