S61 Suwałki – Budzisko otwarta. Budimex zakończył budowę










Budimex zakończył budowę i oddał do eksploatacji 24-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S61 z Suwałk do granicy państwa z Litwą – Via Baltica. W ostatnich latach największy polski wykonawca zrealizował łącznie 94 km tej trasy spośród 130 km, które są w eksploatacji.
Budowa otwartego właśnie odcinka S61 w systemie „projektu i buduj” rozpoczęła się w styczniu 2020 roku. Inwestorem była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. Budimex przejął to zadanie po innym generalnym wykonawcy, który zszedł z budowy.
– W szczytowych momentach na budowie pracowało 0,6 tysiąca ludzi i blisko 300 jednostek sprzętu. Przerobiliśmy w sumie 1,3 mln ton gruntów, czyli równowartość ciężaru czterech wieżowców Empire State Building w Nowym Jorku. Budowa była wymagająca, dokonaliśmy zmiany przebiegu koryta dwóch rzek. Aby odpowiednio odwodnić teren zbudowaliśmy 63 rowy melioracyjne. Wyzwaniem były trudne warunki atmosferyczne w tej części Polski. Aby zabezpieczyć teren, zbudowaliśmy wzmocnienia kolumnami o łącznej długości ponad 200 km – mówi Cezary Łysenko, członek Zarządu Budimex, dyrektor Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.

Zakres prac obejmował budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 o długości około 24,2 km z dwoma węzłami drogowymi: Węzeł Suwałki Północ i Węzeł Szypliszki.
Powstało pięć parkingów dla podróżnych – w ramach MOP-ów: Budzisko Wschód, Budzisko Zachód i Żubryn oraz miejsce kontroli pojazdów dla służb drogowych. Na drodze ekspresowej znalazły się także dwa budynki socjalne dla pasażerów z placami zabaw dla dzieci. Ogółem na całym odcinku powstały trzydzieści trzy obiekty mostowe.
– W szczytowych momentach na budowie pracowało 0,6 tysiąca ludzi i blisko 300 jednostek sprzętu. Przerobiliśmy w sumie 1,3 mln ton gruntów, czyli równowartość ciężaru czterech wieżowców Empire State Building w Nowym Jorku. Budowa była wymagająca, dokonaliśmy zmiany przebiegu koryta dwóch rzek. Aby odpowiednio odwodnić teren zbudowaliśmy 63 rowy melioracyjne. Wyzwaniem były trudne warunki atmosferyczne w tej części Polski. Aby zabezpieczyć teren, zbudowaliśmy wzmocnienia kolumnami o łącznej długości ponad 200 km – mówi Cezary Łysenko, członek Zarządu Budimex, dyrektor Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.

fot. GDDKiA
Wartość inwestycji wyniosła 843 mln zł. – To kolejny odcinek trasy S61 realizowany przez polskiego wykonawcę. W 2021 roku Budimex zakończył także budowę odcinków: Stawiski – Obwodnica Szczuczyna oraz Wysokie Raczki, o łącznej długości 39 kilometrów. W sumie z oddanym fragmentem do granicy z Litwą Budimex zrealizował 94 km trasy Via Baltica na różnych odcinkach – dodaje Cezary Łysenko. Zakres prac obejmował budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 o długości około 24,2 km z dwoma węzłami drogowymi: Węzeł Suwałki Północ i Węzeł Szypliszki.
Powstało pięć parkingów dla podróżnych – w ramach MOP-ów: Budzisko Wschód, Budzisko Zachód i Żubryn oraz miejsce kontroli pojazdów dla służb drogowych. Na drodze ekspresowej znalazły się także dwa budynki socjalne dla pasażerów z placami zabaw dla dzieci. Ogółem na całym odcinku powstały trzydzieści trzy obiekty mostowe.
Komentarze:
Budimex

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |