Partner serwisu

S7. Będzie usprawnienie na węźle Szczepanowice

ep. 20.10.2021

S7. Będzie usprawnienie na węźle Szczepanowice
fot. GDDKiA/Krzysztof Nalewajko
Kierowcy korzystają już z pierwszego odcinka przyszłej S7 między granicą woj. świętokrzyskiego i małopolskiego a Krakowem. Wąskim gardłem w okresie spiętrzeń ruchu nadal okazuje się połączenie krajowej DK-7 z nowym odcinkiem. GDDKiA ma pomysł jak to zmienić. Nowe rozwiązanie na węźle Szczepanowice zadziała przez 1 listopada.
Chodzi o odcinek Szczepanowice – Widoma oddany do ruchu na zasadach przejezdności na początku października. Na odcinku liczącym 13 kierowcy zyskali dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, dzięki którym mogą ominąć często zakorkowane Słomniki.

Na nowy odcinek kierowcy wjeżdżają i zjeżdżają przez węzły dostosowane do docelowej organizacji ruchu. W tym układzie cały potok pojazdów ma być obsługiwany przez ciąg główny trasy, natomiast węzły będą służyły tylko do ruchu lokalnego. Teraz, gdy korzystają z nich wszyscy kierowcy, jest to rozwiązanie wystarczające ale tylko w ciągu tygodnia. W szczycie weekendowych powrotów od strony Zakopanego na trasie tworzą się zatory. GDDKiA ma pomysł jak to zmienić. Zmiany mają być wdrożone przed 1 listopada i obejmą rejon węzła Szczepanowice, gdzie kierowcy wjeżdżają i zjeżdżają z nowego odcinka za pośrednictwem ronda.

– Rozdzielimy kolidujące ze sobą relacje Warszawa – Kraków oraz Kraków – Warszawa. Wjazd i zjazd z S7 będzie możliwy tylko poprzez południowe rondo węzła Szczepanowice i jego łącznice – zapowiada inwestor. – Dodatkowo powstanie przełączka pomiędzy jezdniami S7, która zapewni ruch w kierunku Krakowa. Taka modyfikacja powinna znacząco usprawnić ruch, choć nie wyeliminuje zakłóceń płynności ruchu w okresach jego wzmożonego natężenia – informuje inwestor.


Odcinek Szczepanowice – Widoma jest pierwszym z planowanych czterech pomiędzy granicą województw a Krakowem. W sumie to 56 km. Pozostałe to: Moczydło – Miechów (18,7 km) – finał spodziewany jest w 2023 r., Miechów – Szczepanowice (5,3 km) – z planowanym terminem zakończenia na 2024 r. oraz Widoma – Kraków (18,3 km) – termin ukończenia to rok 2024.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony