Partner serwisu

S7 przez Łomianki w systemie tradycyjnym – na razie tylko projekt

Elżbieta Pałys 07.09.2022

S7 przez Łomianki w systemie tradycyjnym – na razie tylko projekt
fot. Google Maps
Przetarg na drogę ekspresową S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa może być ogłoszony jeszcze w tym roku – wynika z zapowiedzi GDDKiA. Jednak będzie to przetarg na sam projekt. Zadanie ma być realizowane w systemie tradycyjnym.
Mowa o ważnym fragmencie wylotówki z Warszawy na Gdańsk. Obecnie często wybierana przez kierowców trasa prowadzi m.in. przez Łomianki, gdzie w godzinach szczytów komunikacyjnych tworzą się korki. To ma się zmienić.

W planach jest budowa drogi ekspresowej, która poprowadzi ruch nowym śladem od trasy Armii Krajowej w Warszawie do Kiełpina. To 12,9 km drogi. W planach przetargowych na ten rok (ogłaszanych w grudniu 2021 r.) GDDKiA wskazywała ten odcinek wśród tych, na które przetargi mają być ogłoszone w 2022 roku, ale które nie mają jeszcze zapewnionego finansowania.

Aktualna informacja jest taka, że ten fragment siódemki będzie realizowany w systemie tradycyjnym. GDDKiA uzasadnia ten model „złożonym procesem budowy pod ruchem”. W tym samym trybie, o czym już informowaliśmy, ma być realizowane poszerzenie autostrady A2 między Łodzią i Warszawą. W tym przypadku model tradycyjny miał być przyjęty po konsultacjach z przedstawicielami branży. Jednym ze wskazywanych argumentów miało być zminimalizowanie ryzyka związanego ze wzrostem cen materiałów i usług.

Przetarg na projekt północnej wylotówki GDDKiA wymienia wśród planowanych do ogłoszenia w tym roku, jednak nie precyzuje kiedy postępowanie mogłoby ruszyć. Informuje jedynie, ze "przygotowuje się do ogłoszenia przetargu". 

Droga – patrząc od strony Kiełpina – ma biec po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Za węzłem Kolejowa ma odbiegać w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie została zaprojektowana na nasypie. Dalej będzie poprowadzona wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego.

Na dalszym odcinku, za ul. Arkuszową, droga zejdzie do dwóch tuneli o długości 1 km i 1,1 km. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka. Dalej droga wzniesie się ponad teren nad drogę ekspresową S8. Na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS.

Decyzja środowiskowa dla tego wariantu została wydana wiosną 2018 roku. Od decyzji wpłynęły liczne odwołania. W listopadzie ub. r. odniósł się do nich Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, który wprawdzie dokonał zmian w decyzji, jednak utrzymał ją w mocy. 6 września br. Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę na tę decyzję (wyrok jest nieprawomocny).

Przedłużeniem trasy będzie odcinek od Kiełpina do Czosnowa. W tym przypadku GDDKiA zapowiada, że przetarg zostanie ogłoszony w tym roku kalendarzowym, jednak będzie to możliwe dopiero po przyjęciu przez rząd nowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku). Ten dokument z kolei Rada Ministrów planuje zatwierdzić w IV kwartale.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony