Partnerzy serwisu:

S8 Obwodnica Marek. Węzeł Kobyłka otwarty

ep. 19.11.2020

arrow
arrow
S8 Obwodnica Marek. Węzeł Kobyłka otwarty
fot. Strabag
S8 Obwodnica Marek. Węzeł Kobyłka otwarty
S8 Obwodnica Marek. Węzeł Kobyłka otwarty
S8 Obwodnica Marek. Węzeł Kobyłka otwarty
S8 Obwodnica Marek. Węzeł Kobyłka otwarty
Rok po podpisaniu umowy na kontynuację prac przy budowie drogi ekspresowej S8 Marki – Radzymin do ruchu oddany został węzeł Kobyłka. Strabag zakończył także inne prace na tym kontrakcie.
Oddany w czwartek do ruchu węzeł Kobyłka na S8 obwodnicy Marek umożliwia połączenie trasy S8 z miastem Kobyłka oraz przejazd wiaduktem drogowym nad trasą S8 w ciągu ul. Szkolnej w kierunku Nadmy oraz ul. Gospodarczej w Kobyłce. Po obu stronach wybudowane zostały ronda, wykonano także cztery łącznice z trasą S8, co oznacza, że możliwe są już w tym miejscu wszystkie połączenia zarówno w stronę Białegostoku jak i Warszawy.

To drugi ukończony węzeł na ekspresowej obwodnicy. Wcześniej – w dwóch etapach – udostępniony został kierowcom węzeł Marki, gdzie po oddaniu do ruchu ciągu głównego obwodnicy nie było możliwości zjazdu.

Jak poinformował w komunikacie wykonawca, oddany został do użytku również Obwód Utrzymania Drogi, którego realizacja także była częścią prac na kontynuację zadania po konsorcjum Salini i Pribex (umowa, ze względu na brak postępu prac, została rozwiązana przez GDDKiA w maju 2018 roku).

Na terenie oddanego OUD znajdują się 3 budynki administracyjne, 2 magazyny soli oraz wiaty magazynowe.

Prace przy kontynuacji obwodnicy jeszcze trwają – wykonawca ma je realizować do 18 marca 2021 roku. Jest szansa, ze zakończą się wcześniej. – Dążymy do tego, by wszystkie roboty zakończyć w tym roku – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiej GDDKiA.

Jak informuje, są już pozwolenia na użytkowanie dla kładki dla pieszych w rejonie ul. Ceglanej, a otwarcie ma nastąpić jeszcze w tym miesiącu. Trwają też prace wykończeniowe na wiadukcie w ciągu ul. Dworkowej, drogach dojazdowych i ścieżkach rowerowych.

Przypomnijmy, przejezdność na obwodnicy Marek zapewniono w grudniu 2017 roku. Na odcinku miedz Markami i Kobyłką dotyczyło to jedynie ciągu głównego. Pozostałe prace miały być kontynuowane. Wykonawca jednak nie realizował prac zgodnie w umową, wobec czego pół roku po otwarciu trasy rozwiązano umowę z konsorcjum Salini i Pribex.

W listopadzie 2019 roku zawarta została umowę na kontynuowanie prac prze nowego wykonawcę – w przetargu wybrano Strabag. Kontrakt miał wartość 166 mln zł.

W ramach zleconego wówczas zadania Strabag miał do dokończenia oddany właśnie węzeł Kobyłka, także funkcjonujący już węzeł Marki oraz węzeł Zielonka (w zakresie dróg dojazdowych do węzła). Pozostały zakres prac obejmował wykonanie najazdów na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładki w rejonie ul. Letniskowej, dróg dojazdowych i pasów technologicznych wzdłuż S8, a także chodników, ścieżek rowerowych i Obwodu Utrzymania Drogi (także już ukończonego).

Ciąg główny na kończonym odcinku liczy 8,2 km. Dalszy fragment obwodnicy Marek od węzła Kobyłka do Radzymina (7,2 km) realizowała firma Astaldi. Ten odcinek został ukończony w 2017 roku.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony