Sąd oceni zasadność natychmiastowego rygoru dla przekopu Mierzei

https://commons.wikimedia.org
Do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego trafiła skarga związana z decyzją środowiskową dla przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Chodzi o nadanie jej rygoru natychmiastowej wykonalności.
Na początku grudnia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie wydał decyzję środowiskową dla budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską w miejscowości Nowy Świat. Nadał jej rygor natychmiastowej wykonalności.
Od wydanej decyzji wpłynęły odwołania – są jeszcze w trakcie rozpatrywania przez GDOŚ. Zgłoszono także zastrzeżenia dotyczące samego rygoru natychmiastowej wykonalności. W tej sprawie GDOŚ już się wypowiedział. W marcu wydał decyzję utrzymującą w mocy postanowienie dotyczące nadania decyzji tego rygoru.
Teraz została złożona skarga na decyzję organu odwoławczego. Ten (GDOŚ) poinformował, że skargę na własną decyzję przekazał do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Na mocy wydanej w grudniu decyzji, wykonane już zostały m.in. prace przygotowawcze polegające na wycince drzew w miejscu planowanego przekopu. W maju otwarte zostały natomiast oferty na pierwszy etap prac budowlanych.
Planowany w miejscu przekopu kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m.
Od wydanej decyzji wpłynęły odwołania – są jeszcze w trakcie rozpatrywania przez GDOŚ. Zgłoszono także zastrzeżenia dotyczące samego rygoru natychmiastowej wykonalności. W tej sprawie GDOŚ już się wypowiedział. W marcu wydał decyzję utrzymującą w mocy postanowienie dotyczące nadania decyzji tego rygoru.
Teraz została złożona skarga na decyzję organu odwoławczego. Ten (GDOŚ) poinformował, że skargę na własną decyzję przekazał do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Na mocy wydanej w grudniu decyzji, wykonane już zostały m.in. prace przygotowawcze polegające na wycince drzew w miejscu planowanego przekopu. W maju otwarte zostały natomiast oferty na pierwszy etap prac budowlanych.
Planowany w miejscu przekopu kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |