Partner serwisu

Samorządy nie dogadały się co do nowej zakopianki koło Myślenic

ep. 23.09.2022

Samorządy nie dogadały się co do nowej zakopianki koło Myślenic
Fot. Google Maps
Nie udało się wypracować tzw. wariantu społecznego dla nowego przebiegu zakopianki pomiędzy Krakowem i Myślenicami. Żadna z dwóch przedstawionych propozycji nie spotkała się z akceptacją zainteresowanych samorządów. Prezydent Krakowa ma podjąć decyzję co dalej z zespołem zadaniowym, który pracował nad społecznym przebiegiem nowej drogi.
Możliwe trudności w osiągnięciu kompromisu w wyznaczonym przez GDDKiA terminie (koniec września) miasto Kraków sygnalizowało już wcześniej. Teraz te obawy się potwierdziły – kolejne spotkanie zespołu nie przyniosło porozumienia.

Zespół zadaniowy ds. społecznego wariantu S7 Kraków – Myślenice, który ukonstytuował się w maju, wypracował dwa możliwe przebiegi nowego fragmentu trasy w stronę Zakopanego. To tzw. wariant wschodni i wariant zachodni.

Pierwszy rozpoczynałby się na węźle autostrady A4 Kraków Bieżanów, omijał od wschodu obszary chronione kopalni soli w Wieliczce i prowadził przez teren gmin: Wieliczka, Biskupice, Dobczyce, Siepraw, Myślenice po wschodniej stronie miasta Myślenice do istniejącej drogi S7 w okolicy miejscowości Stróża.

Drugi, zachodni wariant prowadziłby od węzła autostradowego Kraków Kryspinów przez gminy Liszki, Skawina, Sułkowice, Myślenice – po zachodniej stronie miasta – do istniejącego zakończenia drogi ekspresowej S7 w miejscowości Stróża.

fot. UM Kraków
– Przedstawione warianty chcemy poddać dalszej dyskusji – wschodni i zachodni. Ten pierwszy jest modyfikacją wariantu szóstego przedstawionego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – mówi, cytowany w komunikacie Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju.

Obydwa spotkały się jednak „z kategorycznym sprzeciwem” poszczególnych gmin, przez które proponowana trasa prowadzi. Jedynie burmistrz Myślenic uznał, że zajęcie stanowiska w tej sprawie wymaga jeszcze szczegółowej analizy – odnotowano w komunikacie.

Na razie nie wiadomo jak dalej potoczą się losy tej inwestycji. Niedawno Kraków, który przewodniczy pracom zespołu, zwracał się do GDDKiA z prośbą, żeby ta wstrzymała się z dalszym procedowaniem nad tą inwestycją do czasu aż kompromis zostanie osiągnięty. Przypomnijmy, początkowo GDDKiA dała samorządom czas na wypracowanie społecznego wariantu do końca czerwca, potem przedłużyła go o dodatkowe trzy miesiące, tj. do końca września.

Jeszcze na początku roku GDDKiA proponowała 6 możliwych wariantów nowego przebiegu drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Myślenic. Wszystkie zostały jednak oprotestowane przez środowiska lokalne. W następstwie tego oddano głos samym zainteresowanym, ale na razie skutek jest podobny.

Samorząd Krakowa przypomina, że tereny obejmujące przebieg zaproponowanych przez GDDKiA wariantów drogi nie były nigdy rezerwowane w planach zagospodarowania przestrzennego ani samego Krakowa, ani gmin ościennych. Są one i cenne przyrodniczo i gęsto zabudowane.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony