Partner serwisu

SEAT przedstawia swój pierwszy samochód autonomiczny

inf. pras 13.12.2021

SEAT przedstawia swój pierwszy samochód autonomiczny
Fot. Seat
SEAT zaprezentował swój najnowszy prototyp DIANA, pilotażowy projekt samochodu autonomicznego. Koncepcja powstała we współpracy z Centrum Techniki Motoryzacyjnej Galicji i jest częścią platformy SEAT S.A. Innova, promującej innowacje we wszystkich obszarach firmy.
Dzięki dedykowanej aplikacji, DIANA może odebrać pasażerów w określonym miejscu, zawieźć ich do wybranego celu lub wyszukać miejsca parkingowe. W przyszłości zwiększona autonomia pojazdów pomoże zmniejszyć liczbę wypadków i korków.

Pojazd, który cię prowadzi

DIANA to innowacyjny projekt samochodu autonomicznego, który został stworzony przez inżynierów hiszpańskiej marki na bazie SEAT-a Leona. Prototyp jest wyposażony w 5 czujników lidarowych, 5 radarów, 6 kamer, 12 czujników emitujących ultradźwięki i 8 komputerów, dzięki którym ma pole widzenia 360º.

– Wszystkie te elementy generują dużą ilość danych sytuacyjnych, które są przetwarzane w milisekundach i wysyłane do modułu lokalizacji. Dzięki temu samochód wie, gdzie się znajduje i jakie przeszkody stoją na jego drodze. Jest także w stanie decydować, dokąd ma się udać oraz samodzielnie wykonać czynności na kierownicy, hamulcach, przepustnicy i dźwigni zmiany biegów – wyjaśnia Oriol Mas, inżynier ds. badań i rozwoju w SEAT SA.



Prototyp posiada trzy zasadnicze funkcje: „autonomiczny szofer”, gdy system przejmuje kontrolę nad autem oraz wykonuje manewry startu i zatrzymania, „automatyczne parkowanie” i „przywołanie”, gdy za pośrednictwem aplikacji, właściciel może wezwać samochód do konkretnej lokalizacji i wskazać mu miejsce docelowe podróży. Pojazd był testowany zarówno w zakładach w Martorell, jak i na zamkniętym, kontrolowanym torze miejskim.

Samochód przyszłości

DIANA osiągnęła 3 poziom w 5-stopniowej skali ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). – W przyszłości samochód o większej autonomii będzie w stanie oferować i zachęcać do nowych inteligentnych usług mobilnych oraz eliminować zatory w dużych miastach –  podsumowuje Oriol Mas. Korzystając z dedykowanej aplikacji kierowca może wezwać pojazd, który automatycznie uruchomi się i wjedzie na odpowiedni pas ruchu. – Dzięki systemowi lokalizacji na mapach HD z dokładnością do centymetra auto cały czas wie, że jest na właściwym pasie –  dodał Oriol Mas.

Gdy się zatrzyma, aby odebrać użytkownika, drzwi samoczynnie się odblokują, a kierunkowskazy zasygnalizują zatrzymanie. – Kiedy użytkownik wejdzie do środka i zamknie drzwi, samochód sygnalizuje start i odjeżdża – wyjaśnia Mas. W przypadku przeszkody na drodze, takiej jak pieszy, pojazd jest w stanie szybko ją wykryć i samodzielnie zahamować. Po opuszczeniu auta przez pasażera, DIANA wyszukuje wolne miejsce i automatycznie parkuje.

Zespół pracujący nad prototypem zmierzył się z wieloma wyzwaniami podczas tworzenia tak wymagającego technologicznie projektu pilotażowego: –  COVID-19, zdobycie odpowiednich pozwoleń, integracja czujników i systemów sterowania pojazdami, walidacja algorytmów… to było nie lada wyzwanie i przed nami jeszcze dużo pracy do wykonania, ale jesteśmy na dobrej drodze –  wyjaśnia Rubén Pérez, inżynier ds. badań i rozwoju w SEAT SA.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Elektromobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony