Sępólno Krajeńskie i Kamień Krajeński dostaną obwodnicę

fot. Cobber17, commons.wikimedia.org, GNU FDL
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego po wielu latach starań została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Zdaniem przedstawicieli tych miejscowości inwestycja rozwiąże wiele problemów kompleksowo.
Budowa wspólnej obwodnicy dla Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego niesie ze sobą korzyści w obszarach, które są dla tych miast jednakowe. – Chodzi o trzy główne problemy, to znaczy bezpieczeństwo, komfort życia mieszkańców oraz płynność transportu – wylicza w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” zastępca burmistrza Sępólna Marek Zieńko. – Wpisanie na listę Programu Budowy Dróg Krajowych daje nam zielone światło do rozwiązania tych właśnie, najważniejszych kwestii – dodaje burmistrz Kamienia Krajeńskiego Wojciech Głomski.
Najważniejsze bezpieczeństwo
Droga krajowa nr 25 przebiega dokładnie przez centra zainteresowanych miejscowości i nie ma dla niej dogodnych objazdów. – W sytuacji awarii bądź wypadku przejazd na drugą stronę miasta staje się prawie niemożliwy, a dojazd karetek czy straży pożarnej jest bardzo utrudniony. Zimą wystarczy gołoledź, utrudniająca podjazd drogą z doliny rzeki, by samochody ciężarowe odcięły jedną część miasta od drugiej. Obniża to bardzo standardy bezpieczeństwa drogowego, a to jest sprawa najważniejsza – opisuje problem w Sępólnie Marek Zieńko. Burmistrz Kamienia zwraca uwagę na fakt, iż „krajówka” przebiega dokładnie przez serce miasta. – Nasze centrum to jednokierunkowe uliczki otoczone ciasno budynkami. Usunięcie z nich dużych samochodów znacznie zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców – mówi Wojciech Głomski.
Wyświetl większą mapę
Komfort zamieszkania i płynność transportu
Zarówno w Sępólnie, jak i w Kamieniu, zabudowa mieszkaniowa usytuowana jest blisko jezdni. Mieszkańcy obu miejscowości często uskarżali się na wstrząsy, związane z przejazdem dużych samochodów. – Zgłaszali też obawy co do trwałości budynków, a na tę kwestię trzeba zawsze zwracać baczną uwagę – zaznacza przedstawiciel władz z Sępólna Krajeńskiego. W kwestii płynności przejazdu zwraca natomiast uwagę na problem sezonu letniego. – W tym okresie wielu Polaków wykorzystuje drogę krajową nr 25 aby dojechać nad morze. Wczasowicze w połączeniu z mieszkańcami dają zbyt wiele samochodów, by główna arteria była przejezdna. Tworzą się korki, a piesi mają znacznie utrudnione przejście na drugą stronę ulicy. Dlatego cieszymy się bardzo z wizji nowej drogi – dodaje.
Długa walka o obwodnicę
Sępólno Krajeńskie i Kamień Krajeński to miasta, które na decyzję o wpisaniu na listę główną Programu Budowy Dróg Krajowych musiały czekać bardzo długo. – Temat ten podejmowany był na forum miejskim w Kamieniu od końca drugiej wojny światowej – mówi burmistrz tej miejscowości Wojciech Głomski. Za początek ścisłych starań o budowę należy uznać rok 2002 i analizę bezpieczeństwa transportu Sępólna Krajeńskiego i okolicznych gmin. Przyniosła ona wtedy 4 koncepcje obwodnicy. Trzeba też podkreślić aktywność mieszkańców, którzy w ostatnich latach organizowali liczne protesty na ulicach i w ten sposób próbowali wywrzeć presję na Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbêdzie siê 8 paŸdziernika 2015 roku w £odzi. W tym roku wœród poruszanych tematów znajdzie siê miêdzy innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji miêdzy cz³onkami procesu inwestycyjnego.
Najważniejsze bezpieczeństwo
Droga krajowa nr 25 przebiega dokładnie przez centra zainteresowanych miejscowości i nie ma dla niej dogodnych objazdów. – W sytuacji awarii bądź wypadku przejazd na drugą stronę miasta staje się prawie niemożliwy, a dojazd karetek czy straży pożarnej jest bardzo utrudniony. Zimą wystarczy gołoledź, utrudniająca podjazd drogą z doliny rzeki, by samochody ciężarowe odcięły jedną część miasta od drugiej. Obniża to bardzo standardy bezpieczeństwa drogowego, a to jest sprawa najważniejsza – opisuje problem w Sępólnie Marek Zieńko. Burmistrz Kamienia zwraca uwagę na fakt, iż „krajówka” przebiega dokładnie przez serce miasta. – Nasze centrum to jednokierunkowe uliczki otoczone ciasno budynkami. Usunięcie z nich dużych samochodów znacznie zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców – mówi Wojciech Głomski.
Wyświetl większą mapę
Komfort zamieszkania i płynność transportu
Zarówno w Sępólnie, jak i w Kamieniu, zabudowa mieszkaniowa usytuowana jest blisko jezdni. Mieszkańcy obu miejscowości często uskarżali się na wstrząsy, związane z przejazdem dużych samochodów. – Zgłaszali też obawy co do trwałości budynków, a na tę kwestię trzeba zawsze zwracać baczną uwagę – zaznacza przedstawiciel władz z Sępólna Krajeńskiego. W kwestii płynności przejazdu zwraca natomiast uwagę na problem sezonu letniego. – W tym okresie wielu Polaków wykorzystuje drogę krajową nr 25 aby dojechać nad morze. Wczasowicze w połączeniu z mieszkańcami dają zbyt wiele samochodów, by główna arteria była przejezdna. Tworzą się korki, a piesi mają znacznie utrudnione przejście na drugą stronę ulicy. Dlatego cieszymy się bardzo z wizji nowej drogi – dodaje.
Długa walka o obwodnicę
Sępólno Krajeńskie i Kamień Krajeński to miasta, które na decyzję o wpisaniu na listę główną Programu Budowy Dróg Krajowych musiały czekać bardzo długo. – Temat ten podejmowany był na forum miejskim w Kamieniu od końca drugiej wojny światowej – mówi burmistrz tej miejscowości Wojciech Głomski. Za początek ścisłych starań o budowę należy uznać rok 2002 i analizę bezpieczeństwa transportu Sępólna Krajeńskiego i okolicznych gmin. Przyniosła ona wtedy 4 koncepcje obwodnicy. Trzeba też podkreślić aktywność mieszkańców, którzy w ostatnich latach organizowali liczne protesty na ulicach i w ten sposób próbowali wywrzeć presję na Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbêdzie siê 8 paŸdziernika 2015 roku w £odzi. W tym roku wœród poruszanych tematów znajdzie siê miêdzy innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji miêdzy cz³onkami procesu inwestycyjnego.
Wiêcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |