Partnerzy serwisu:

Serce Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem wycenione. Znów drogo

Elżbieta Pałys 30.05.2019

Serce Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem wycenione. Znów drogo
fot. Pixabay
Otwarto oferty na Centralny Projekt Wdrożeniowy - Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem – etap I. Powyżej budżetu, ale nieco taniej niż za pierwszym razem.
Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęły 3 oferty. Najtańszą złożył polski oddział hiszpańskiej firmy Alumbrados Viarios Sociedad Anonima. Ta propozycja jest warta 223,2 mln zł przy budżecie zamawiającego na poziomie 208,2 mln zł.

Kolejne dwie oferty wpłynęły od konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones – Hiszpania i Aeronaval de Construcciones e Instalaciones – Hiszpania – z ceną 339,05 mln zł oraz konsorcjum Wasko, Inqubator, Telway, Trax Elektronik i APM Pro, które zaproponowało wykonanie zadania za 364,4 mln zł.

Wybór się poszerzył

To drugi przetarg na to zadanie. W pierwszym wpłynęła tylko jedna oferta od konsorcjum Aldesy. Wtedy wykonawca zaproponował cenę 372,3 mln zł (ok. 33 mln zł drożej niż obecnie, a jednocześnie o 172 mln zł powyżej budżetu). Postępowanie zostało unieważnione.
GDDKiA postanowiła zoptymalizować SIWZ, a następnie ruszył nowy przetarg.

Chodzi o istotną część systemu, który zmieni jakość zarzadzania drogami w Polsce. Na zrealizowanie inwestycji GDDKiA pozyskała dużą dotację z funduszu CEF – Łącząc Europę. Dofinansowanie wyniesie 85 proc. wartości projektu.

Wykonawca Centralnego Projektu Wdrożeniowego będzie miał za zadanie wdrożenie kluczowych elementów systemu: sprzętowych (np. szyna integracyjna), informatycznych (np. oprogramowanie centralne) oraz budowlanych (np. sieć teletechniczna). Wyposaży również sieć drogową, objętą tym etapem na obszarze warszawskiego Oddziału GDDKiA, w infrastrukturę przydrożną (tzw. moduły rozproszone). W ramach siedmioletniej umowy wykona testy oraz integrację systemów, a następnie będzie wspierał, utrzymywał i rozwijał system w ramach projektu KSZRD E1 (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Punkty regionalne drogo

Równolegle prowadzone jest postępowanie dotyczące Regionalnych Projektów Wdrożeniowych Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, które dotyczą zaprojektowania, wdrożenia i uruchomienia infrastruktury przydrożnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz z wykonania testów i podłączenia do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem. Podobnie jak w przypadku CPW, wykonawca będzie musiał również wykonać testy oraz integrację systemów, a następnie świadczyć usługi wsparcia, utrzymania i rozwoju Systemu w ramach projektu KSZRD E1. W tym przypadku oferty zostały otwarte 28 maja. Są trzy oferty od tych samych konsorcjów co w przypadku Centralnego projekty Wdrożeniowego, przy czym konsorcjum Wasko złożyło ofertę tylko na jedną z części.

Podobnie jak w przypadku punktu centralnego najtaniej prace wycenił polski oddział Alumbrados Viarios Sociedad Anonima. Łącznie za wszystkie części wykonawca oczekuje 640,942 mln zł. Inwestor cztery części przetargu wycenił w sumie na 727,959 mln zł.

Dla porównania, oferta Wasko na jedną z części przekracza budżet inwestora o ponad 80 mln zł, a łączna cena konsorcjum Aldesy przekracza 1,5 mld zł.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony