Partnerzy serwisu:

Sieć dróg szybkiego ruchu ma być dłuższa o 200 km

Elżbieta Pałys 07.09.2019

Sieć dróg szybkiego ruchu ma być dłuższa o 200 km
fot. GDDKiA (4)eded
Docelowa sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce wydłuży się o 200 km. Stanie się tak za sprawą inwestycji potrzebnych, by zapewnić połączenie Centralnego Portu Komunikacyjnego z resztą kraju. Chodzi m.in. o tzw. dużą obwodnicę Warszawy. 
Powstał już projekt przepisów, które zmienią obowiązujące rozporządzenie w sprawie sieci dróg ekspresowych i autostrad tak, by uwzględniało ono potrzeby Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zgodnie z projektem, docelowa sieć dróg szybkiego ruchu ma się wydłużyć o 200 km. W sumie ma liczyć 7850 km (do tej pory celem było 7650 km). 

Przybyć ma 100 km autostrad i tyle samo dróg ekspresowych. Tym samym docelowa długość dróg klasy A wzrośnie z planowanych wcześniej 2 tys. km do 2,1 tys. km. Dróg ekspresowych będzie natomiast ok. 5750 km (dotychczas ich planowana długość wynosiła 5660 km).  

Duża obwodnica Warszawy

Zmiany są wynikiem przede wszystkim planów dotyczących tzw. dużej obwodnicy Warszawy. To ta trasa ma połączyć korytarze dróg ekspresowych i autostrad zapewniając planowanemu pod Łodzią CPK połączenie tak ze stolicą, jak i resztą kraju. Kluczowa trasa okalająca Warszawę w odległości kilkudziesięciu kilometrów od miasta, według założeń, na północ od autostrady A2 ma mieć parametry drogi ekspresowej, natomiast w części północnej będzie drogą klasy A.

W tych dwóch kierunkach będzie się rozchodziła od A2 w pobliżu centralnego portu, co zostanie odnotowane w opisie przebiegu autostrady wschód – zachód. Ma on być następujący: Berlin (granica państwa) – Świecko – Poznań – Łódź – Centralny Port Komunikacyjny – S2 (Konotopa) – S2 (Lubelska) – Mińsk Mazowiecki – Biała Podlaska – Kukuryki – granica państwa.

Na południe „A”, na północ „S”

Na południe od A2 przy lotnisku centralnym ma biec A50 według przebiegu: A2 „Centralny Port Komunikacyjny” – Mszczonów – Góra Kalwaria – A2 (Mińsk Mazowiecki). Ta część obwodnicy ma zapewnić połączenie z drogą ekspresową S8, S7 oraz S17, na końcu włączając się do A2 na wysokości Mińska Mazowieckiego.

Północna część obwodnicy Warszawy ma być drogą S50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Sochaczew – Wyszogród – S10 (Nareuszewo) – Serock – S8 (Radzymin) – A2 w pobliżu (Mińsk Mazowiecki). Ten fragment dużej obwodnicy ma być skomunikowany z S8 w kierunku północno-wschodnim oraz z przyszłą S10. Trasa tej ostatniej, w związku z planowaną modyfikacją układu komunikacyjnego, także ma się zmienić i wyglądać następująco: A6 (Szczecin), Piła – Bydgoszcz (A1) – Toruń – (A1) Włocławek – Płock – Naruszewo.

W stosunku do dotychczasowego przebiegu dziesiątki zaznaczono Włocławek jako miejsce, w rejonie którego S10 będzie się łączyła z A1. Dziesiątka została także „skrócona” na odcinku najbliżej Warszawy – ze względu na planowane skierowanie ruchu na dużą obwodnicę (Naruszewo, jako ostatni znajduje się na południe od Płońska).

Rozporządzenie w sprawie zmian w sieci dróg ekspresowych i autostrad ma być przyjęte w trzecim kwartale.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony