Siemiatycze odetchną. Kolejny odcinek Via Carpatia




Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla prawie 26-kilometrowego odcinka S19 Malewice-Chlebczyn złożyła do wojewody podlaskiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Fragment łączący Malewice (powiat siemiatycki w woj. podlaskim) z Chlebczynem (pow. łosicki w woj. mazowieckim) to najbardziej wysunięty na południe fragment S19 na Podlasiu. „Przekroczy” Bug i „wejdzie” na teren woj. mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki.
Blisko 26-kilometrowy fragment S19 będzie częścią Via Carpatii, która docelowo ma połączyć Grecję z Litwą. Zostanie zbudowany w trybie zaprojektuj i wybuduj. Nowa, dwujezdniowa droga ekspresowa połączy realizowany już odcinek Boćki-Malewice z przygotowywanym do realizacji odcinkiem S19 na Mazowszu. Ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy, a dolinę Bugu przekroczy estakadą o długości prawie 0,7 km.
Ważny krok
Kilka dni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do wojewody podlaskiego wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Malewice-Chlebczyn. – To kolejny krok do rozpoczęcia robót – informują urzędnicy.
Prace w terenie ruszą po uzyskaniu decyzji. Jej wydanie umożliwi także rozpoczęcie procedury wykupowania gruntów pod nową drogę. Na budowę odcinka wykonawca będzie miał 3 lata, licząc od podpisania umowy. Do tego okresu nie będzie wliczony 3-miesięczny sezon zimowy. Koszt inwestycji ma wynieść ponad 665 mln zł.
Wyprowadzi ruch z Siemiatycz
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Siemiatycze Północ (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 690) i Siemiatycze Południe (na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego). – Przewidziano budowę 22 obiektów inżynierskich, w tym 11 przejść dla zwierząt. Cztery przejścia dla zwierząt dużych zaprojektowane zostały nad drogą ekspresową. Zaplanowaliśmy także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP Leszczki Wchód i MOP Leszczki Zachód – wyliczają przedstawiciele GDDKiA.
W ramach inwestycji powstanie również nowy Obwód Utrzymania Drogi w rejonie węzła Siemiatycze Południe.
Blisko 26-kilometrowy fragment S19 będzie częścią Via Carpatii, która docelowo ma połączyć Grecję z Litwą. Zostanie zbudowany w trybie zaprojektuj i wybuduj. Nowa, dwujezdniowa droga ekspresowa połączy realizowany już odcinek Boćki-Malewice z przygotowywanym do realizacji odcinkiem S19 na Mazowszu. Ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy, a dolinę Bugu przekroczy estakadą o długości prawie 0,7 km.
Ważny krok
Kilka dni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do wojewody podlaskiego wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Malewice-Chlebczyn. – To kolejny krok do rozpoczęcia robót – informują urzędnicy.
Prace w terenie ruszą po uzyskaniu decyzji. Jej wydanie umożliwi także rozpoczęcie procedury wykupowania gruntów pod nową drogę. Na budowę odcinka wykonawca będzie miał 3 lata, licząc od podpisania umowy. Do tego okresu nie będzie wliczony 3-miesięczny sezon zimowy. Koszt inwestycji ma wynieść ponad 665 mln zł.
Wyprowadzi ruch z Siemiatycz
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Siemiatycze Północ (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 690) i Siemiatycze Południe (na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego). – Przewidziano budowę 22 obiektów inżynierskich, w tym 11 przejść dla zwierząt. Cztery przejścia dla zwierząt dużych zaprojektowane zostały nad drogą ekspresową. Zaplanowaliśmy także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP Leszczki Wchód i MOP Leszczki Zachód – wyliczają przedstawiciele GDDKiA.
W ramach inwestycji powstanie również nowy Obwód Utrzymania Drogi w rejonie węzła Siemiatycze Południe.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |