Partnerzy serwisu:

Siódemka w stronę Grójca bez wykonawcy. Kontrakt zerwany

Elżbieta Pałys 02.10.2020

Siódemka w stronę Grójca bez wykonawcy. Kontrakt zerwany
fot. GDDKiA
GDDKiA poinformowała o zerwaniu umowy z wykonawcą odcinka S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn – firmą IDS–Bud. To drugi odcinek trasy z Warszawy w kierunku Grójca, na którym doszło do rozwiązania umowy.
„Po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą realizującą odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn o długości blisko 15 km” – poinformowała dziś warszawska GDDKiA. Inwestor poinformował, że rozpoczął już przygotowania do przeprowadzenia inwentaryzacji w terenie i szykuje się do opracowania dokumentów w celu ogłoszenia nowego przetargu na wybór wykonawcy, który dokończy kontrakt. Postępowanie ma ruszyć jeszcze w tym roku.

„Firma IDS-BUD mimo wielokrotnych wezwań nie zrealizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona” – podaje inwestor.

„Jednym z powodów rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy jest zawarcie przez niego, bez zgody inwestora, umowy cesji wierzytelności z bankiem. Oznacza to, że wszystkie należne wykonawcy z tytułu zrealizowanych robót płatności kierowane miałyby być na konto banku. Jest to działanie niezgodne z warunkami kontraktu. Ponadto fakt ten stanowi o złej wierze wykonawcy, czego skutkiem jest utrata przez inwestora zaufania do rzekomo profesjonalnego przedsiębiorcy” – tłumaczy swoją decyzję GDDKiA.

GDDKiA dodaje, że mimo upływu blisko 30 proc. planowanego czasu na ukończenie zadania, zaawansowanie rzeczowe na kontrakcie wynosi ledwo 6,3 proc.

Z raportu przedstawionego przez wykonawcę we wrześniu wynikało, że na budowie pracowało 45 pracowników i 88 jednostek sprzętu. Inwestor na podstawie własnego monitoringu ustalił obecność jedynie 18 osób i 27 sztuk sprzętu.

GDDKiA zapewnia, że posiada gwarancje bankowe wykonawcy, dzięki czemu Skarb Państwa będzie mógł pozyskać określone środki finansowe dla zaspokojenia ewentualnych, należnych zgodnie z kontraktem i potwierdzonych płatności na rzecz przedsiębiorstw wykonujących prace i usługi na placu budowy (podwykonawców, usługodawców i dostawców).

To druga sytuacja, w której dochodzi do zerwania umowy na trasę od Warszawy do Grójca. Wcześniej rozwiązano umowę z firmą Rubau, która była odpowiedzialna za fragment Lotnisko – Lesznowola – obecnie ten kontrakt kontynuuje Polaqua, a zaawansowanie sięga 15 proc. Trzeci odcinek trasy Warszawa – Grójec, fragment od  Tarczyna do Grójca buduje Mota-Engil Central Europe. Zaawansowanie wynosi 75 proc.    

Dzisiejsza decyzja GDDKiA to jednocześnie druga rozwiązana umowa z firmą IDS-Bud. Kilka miesięcy temu został także zerwany kontrakt z konsorcjum na czele z tą firmą dotyczący fragmentu Zakopianki od Lubnia do Naprawy.

Stanowisko wykonawcy TUTAJ







PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony