Partner serwisu

Skanska z umową na wiadukty Trasy Łazienkowskiej w Warszawie

Magdalena Romanowska 03.07.2021

Skanska z umową na wiadukty Trasy Łazienkowskiej w Warszawie
fot. ZMID Warszawa
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę z firmą Skanska na przebudowę wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy parku Agrykola nad rondem Stanisława Sedlaczka w Warszawie. Wiadukty wybudowane prawie 50 lat temu zostaną rozebrane i postawione od nowa. Koszt prac wyniesie 87,5 mln zł.
Przetarg na przebudowę wiaduktów w ciągu Trasy Łazienkowskiej, mimo przekroczenia budżetu, rozstrzygnął w maju Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. Najkorzystniejsza jest oferta złożona przez firmę Skanska. Wykonawca zadeklarował wykonanie robót na ponad 87,5 mln zł. Miasto na początku planowało wydać niespełna 62,3 mln zł, ale zadecydowano o zwiększeniu budżetu.

2 lipca 2021 r. została podpisana umowa pomiędzy ZMID w Warszawie a firmą Skanska. W ramach kontraktu dojdzie do przebudowy obiektów nad parkiem Agrykola i rondem Stanisława Sedlaczka. Te obiekty Trasy Łazienkowskiej mają już prawie 50 lat. Z wiaduktów w ciągu Trasy Łazienkowskiej korzysta ponad 100 tys. pojazdów dziennie. To jedna z najbardziej obciążonych ruchem dróg w Warszawie. Czas inwestycji – zaplanowany na 32 miesiące – będzie więc trudnym okresem dla kierowców.

Prace mają być podzielone na etapy, tak, by przez cały czas możliwy był przejazd przebudowywaną drogą, jednak zmiany w organizacji ruchu spowodowane tą inwestycją będą odczuwane na dużym obszarze miasta. Będą miały na celu usprawnienie jazdy po mieście w czasie trasy, którą kierowcy przemieszczają się z jednego brzegu Wisły na drugi.

Przebudowany fragment Trasy Łazienkowskiej o długości ok. 400 m, poza jezdniami, zyska obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.

Zgodnie z umową wykonawca ma pięć miesięcy na prace przygotowawcze, w tym na opracowanie i uzgodnienie projektów organizacji ruchu, które będą obowiązywać w trakcie inwestycji. W związku z tym, że Trasa Łazienkowska jest drogą mocno obciążoną ruchem, jej przebudowa wymaga zmian w zasadach poruszaniu się na dużym obszarze miasta. Możliwość przejazdu Trasą Łazienkowską ma być zachowana przez cały czas prowadzenia robót. W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów przejazd będzie możliwy po drugim obiekcie. Następnie ruch zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi.

Nowe wiadukty zostaną wybudowane zgodnie z obowiązującymi, wyższymi standardami w zakresie dostępności i wytrzymałości obiektów.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony