Partnerzy serwisu:

Skierniewice: Potrzeba obwodnicy i przepraw przez tory

Kasper Fiszer 04.05.2020

Skierniewice: Potrzeba obwodnicy i przepraw przez tory
Wiadukt w Skierniewicachfot. Kris1973, lic. CC BY-SA 4.0
Do najpilniejszych potrzeb w zakresie infrastruktury drogowej w Skierniewicach zaliczyć można zdaniem tamtejszego samorządu budowę obwodnicy i nowej przeprawy przez tory kolejowe linii nr 1. Trwają procedury związane z budową nowego skrzyżowania bezkolizyjnego z koleją, ale zastąpi ono likwidowany przejazd w poziomie szyn. Zadanie kosztuje ponad 36 mln zł.
– Można stwierdzić, że zawsze na zadania drogowe przydałoby się więcej nakładów budżetowych, tak aby w możliwie najkrótszym czasie zaspokoić wszystkie potrzeby mieszkańców – mówi Przemysław Rybicki, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Skierniewice. Wskazuje przy tym na konkretne niezbędne przedsięwzięcia. – Miasto potrzebuje obwodnicy i kolejnej przeprawy przez linię kolejową, która dzieli centrum i największe osiedle mieszkaniowe Widok – stwierdza. Podkreśla przy tym, że samorząd od lat stara się o pozyskanie środków zewnętrznych na realizację tych zadań.

Wyzwania przy budowie dróg – od krótkich terminów po konieczność prac archeologicznych

Jednym z największych wyzwań stojących przed miastem w najbliższym czasie ma być zresztą właśnie budowa nowego skrzyżowania bezkolizyjnego z linią kolejową nr 1 w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Piłsudskiego, którego budowa prowadzona będzie w ramach tzw. programu przejazdowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wiatukt powstanie jednak w zamian za zlikwidowany przejazd kategorii A, więc pozwoli jedynie na odtworzenie, a nie na rozszerzenie dotychczasowych możliwości przekraczania torów. – Wielomilionowe zadanie realizowane jest w dość ograniczonym terminie. Jest to wywanie zarówno techniczne, jak i finansowe – komentuje nasz rozmówca.

W ostatnim czasie w mieście przeprowadzono kilka dużych inwestycji drogowych, z których warto wymienić m.in. przebudowę ul. Rawskiej wraz z budową nowego parkingu. – Konieczne było tam przeprowadzenie specjalistycznych prac ekshumacyjnych. Inwestycja przebiegała bowiem przez teren dawnego cmentarza, który został zlikwidowany przed laty jedynie powierzchownie. Prace drogowe musiały być więc poprzedzone pracami archeologicznymi i wydaniem odpowiednich decyzji konserwatora zabytków – opisuje rzecznik skierniewickiego magistratu. Dodaje, że znacznie podniosło to koszty i skomplikowało logistykę prowadzenia remontu.

Plany inwestycyjne na rok 2020 są bardzo ambitne

W przypadku rozbudowy ul. Kozietulskiego podstawowym wyzwaniem było natomiast przeprowadzenie niezbędnych wywłaszczeń gruntów. Na czas prowadzenia robót zapewniono też dojazd do punktów usługowych i handlowych. – Inwestycja przebiegała pod presją czasu, bo mowa tu o głównej drodze dojazdowej do jednej z większych w mieście nekropolii, modernizację ulicy i budowę nowego ronda udało się jednak zakończyć przed 1 listopada 2019 r. – podkreśla Przemysław Rybicki.

Łączna wartość inwestycji drogowych zrealizowanych przez UM Skierniewice w 2019 r. wyniosła nieco ponad 16 mln zł. Plany na rok 2020 sięgają niemal 60 mln zł. Przeszło 36 mln zł kosztować ma wspomniana budowa skrzyżowania bezkolizyjnego z linią kolejową, 11 mln zł pochłonie przebudowa ulic w obrębie osiedla Halinów, a ok. 10 mln zł – kończąca się przebudowa ul. Rawskiej.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony