Partnerzy serwisu:

Służby publiczne Krakowa przesiądą się w elektryki

Elżbieta Pałys 11.03.2019

Służby publiczne Krakowa przesiądą się w elektryki
fot. Pixabay
Krakowski Holding Komunalny zamawia usługę najmu samochodów elektrycznych. Chce wynająć 46 pojazdów z myślą m.in. Straży Miejskiej czy Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Z wypożyczonych elektryków miasto zamierza korzystać przez 3 lata.
Miejska grupa kapitałowa, skupiająca krakowskie przedsiębiorstwa komunalne ogłosiła przetarg na usługę najmu samochodów elektrycznych. W sumie chce pozyskać 46 aut. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie dawniej niż w 2018 roku. Dla większości pojazdów zastrzeżono kolor biały.

Zamawiane pojazdy, w największej licznie sztuk trafią do Straży Miejskiej Miasta Krakowa oraz Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Obie jednostki mają otrzymać do użytku po 6 pojazdów. Zarząd Zieleni Miejskiej ma mieć do użytku 4 elektryki, a Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, podobnie jak Wydział Obsługi Miasta Krakowa – 3. Zamawiane elektryki mają też służyć Miejskiemu Przedsiębiorstwu Energetyki Cieplnej, Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu, czy Zarządowi Transportu Publicznego.

Większość pojazdów ma umożliwiać podróż co najmniej 4 osobom, a dwa to pojazdy minimum pięcioosobowe.

Na oferty Krakowski Holding Komunalny czeka do 11 kwietnia. Kryterium decydującym o wyborze oferty będzie cena.

Uchwalona w ubiegłym roku ustawa o elektromobilności nakłada na jednostki samorządowe, z wyjątkiem małych gmin i miast, tj. liczących mniej niż 50 tys. osób, wymagania w zakresie korzystania z pojazdów o napędzie elektrycznym.

Przepisy wymagają aby takie jednostki samorządowe do 1 stycznia 2025 roku w swoich urzędach zapewniły udział pojazdów elektrycznych na poziomie minimum 30 proc., przy czym 1 stycznia 2020 roku udział ten powinien być na poziomie 10 proc. Podobne wymagania dotyczą wykonywania zadań publicznych lub zlecania ich wykonania innym podmiotom – także i te podmioty będą musiały korzystać z ekologicznych pojazdów.

Kraków jest jednym z miast, które boryka się z problemem smogu. Pod koniec grudnia jako pierwszy w kraju Kraków wprowadził strefę czystego transportu. Na okres 6 miesięcy wprowadzono ją na terenie Kazimierza. Na początku marca radni wprowadzili jednak zmiany, które w zasadzie powodują, że strefa jest tylko teoretyczna. Wydłużono m.in. do 10 godzin dziennie możliwość wjazdu na teren strefy przez dostawców, a także umożliwili wjazd klientom i kontrahentom przedsiębiorstwa działającego na terenie strefy. Otwiera to w zasadzie możliwość wjazdu na ograniczony teren przez każdy pojazd.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony