Partnerzy serwisu:

Starogard Gdański będzie mieć obwodnicę. Siedem ofert w przetargu

GR 16.09.2021

Starogard Gdański będzie mieć obwodnicę. Siedem ofert w przetargu
fot; Google Maps
Siedem ofert wpłynęło w przetargu na opracowanie koncepcji programowej budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego (woj. pomorskie). Wszystko wskazuje na to, że postępowanie uda się rozstrzygnąć, bo pięć ofert mieści się w kwocie niespełna 4,9 mln złotych zarezerwowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego ma powstać w ciągu drogi krajowej numer 22 (łączy przejście graniczne w Grzechotkach – z obwodem kaliningradzkim oraz graniczący z Niemcami Kostrzyn nad Odrą). Na razie jest to melodia przeszłości – póki co gdański oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji programowej budowy obwodnicy.

Zwycięska firma, oprócz przygotowania koncepcji, będzie musiała: sporządzić mapę do celów projektowych; stworzyć „opracowania środowiskowe, niezbędne do prawidłowego przygotowania oraz zrealizowania zadania” czy wykonać badania, roboty i opracowania geologiczne, hydrogeologiczne, geofizyczne i geotechniczne. Zamówienie obejmuje też wykonanie przedmiarów robót, kosztorysu inwestorskiego i kosztorysu ofertowego. Umowa ma zostać zawarta na prawie trzy lata.

Dzisiaj (czwartek, 16 września) nastąpiło otwarcie ofert w przetargu. Wpłynęło ich siedem. Wygląda na to, że postępowanie uda się rozstrzygnąć bez dokładania brakujących pieniędzy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarezerwowała 4,86 mln zł brutto, a tylko dwie oferty „nie mieściły się” w tej kwocie. Najmniej, bo 3,4 mln zł zaproponowała spółka S.T.I. Polska z Warszawy. Około 4 mln zł zażyczyła sobie stołeczna firma Schuessler-Plan Inżynierzy. 4,2 mln złotych oczekuje spółka TPF (również z Warszawy); 4,7 mln złotych - Europrojekt Gdańsk; 4,8 mln zł – Multiconsult Polska; a 5,1 mln zł – spółka Transprojekt Gdański. Najwięcej, bo prawie 6,1 mln zł oczekuje Transprojekt Warszawa.

Na rozstrzygnięcie przetargu musimy jeszcze poczekać. Przy wyborze wykonawcy GDDKiA będzie brać pod uwagę głównie cenę (waga 60%); doświadczenie projektowe (waga 25%) oraz „posiadanie zespołu geologicznego” (waga 15%). – Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w opracowaniu dokumentacji projektowej: STEŚ-R lub KP lub PB dla budowy lub rozbudowy drogi lub ulicy klasy minimum G o długości co najmniej 8 kilometrów – czytamy w dokumentacji przetargowej. Ewentualne odwołania będzie można składać do departamentu odwołań Urzędu Zamówień Publicznych.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony