Strabag ma kontrakt na S1 Bieruń – Oświęcim

fot. GDDKiA
Jest już umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S1 między Bieruniem i Oświęcimiem wraz z obwodnicą Bierunia. GDDKiA powierzyła prace firmie Strabag. Na podpisanie umowy oczekuje jeszcze sąsiedni fragment – od Bierunia do Mysłowic, który ma budować Budimex.
Dzisiejsza umowa dotyczy odcinka drogi ekspresowej o długości 2,9 km, odcinka drogi klasy GP oraz 2-kilometrowego odcinka klasy Z pomiędzy węzłem Bieruń a ulicą Jagiełły w Bieruniu. W ramach kontraktu Strabag wybuduje także węzeł Bieruń oraz 5 obiektów inżynierskich.
Dzięki realizacji tej inwestycji droga ekspresowa S1, poprzez węzeł Bieruń zostanie skomunikowana z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).
Wartość umowy wynosi ponad 212 mln zł.
To przedostatnia umowa potrzebna, by w etap budowy przeszła cała trasa S1 Bielsko-Biała – Mysłowice. Ostatni potrzebny odcinek, tj. Mysłowice – Bieruń jest na etapie kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. GDDKiA wybrała do jego realizacji firmę Budimex. Inwestor zakłada, że umowa zostanie podpisana już na początku 2022 r.
W tym przypadku chodzi o odcinek liczący 10 km w ciągu którego powstaną węzły: Kosztowy II i Lędziny oraz Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III). Wykonawca zbuduje także 16 obiektów inżynierskich.
Obecnie trwa oczekiwanie na zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla odcinków S1 Oświęcim – Dankowice oraz Dankowice – Bielsko-Biała.
Dzięki realizacji tej inwestycji droga ekspresowa S1, poprzez węzeł Bieruń zostanie skomunikowana z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).
Wartość umowy wynosi ponad 212 mln zł.
To przedostatnia umowa potrzebna, by w etap budowy przeszła cała trasa S1 Bielsko-Biała – Mysłowice. Ostatni potrzebny odcinek, tj. Mysłowice – Bieruń jest na etapie kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. GDDKiA wybrała do jego realizacji firmę Budimex. Inwestor zakłada, że umowa zostanie podpisana już na początku 2022 r.
W tym przypadku chodzi o odcinek liczący 10 km w ciągu którego powstaną węzły: Kosztowy II i Lędziny oraz Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III). Wykonawca zbuduje także 16 obiektów inżynierskich.
Obecnie trwa oczekiwanie na zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla odcinków S1 Oświęcim – Dankowice oraz Dankowice – Bielsko-Biała.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |