Partner serwisu

Strabag ma kontrakt w Porcie Gdynia

inf. pras./Redakcja 18.10.2021

Strabag ma kontrakt w Porcie Gdynia
fot. Tomasz Urbaniak/Port Gdynia
Przebudowę Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego w gdyńskim porcie morskim zakłada umowa, którą zarząd portu podpisał z firma Strabag. Umowa jest warta 21,5 mln zł.
Prace będą realizowane w ramach projektu „Pogłębianie akwenów zewnętrznych Portu Gdynia – zadanie I, etap III”.

Zakres prac będzie obejmował między innymi wzmocnienie istniejącej głowicy Ostrogi Pilotowej wraz z umocnieniem dna, prace rozbiórkowe, roboty kafarowe, montaż prefabrykatów wygaszacza falowania, wykonanie konstrukcji żelbetowych nadbudowy oraz wykonanie zasypów i nawierzchni z kostki betonowej.

– Przebudowa infrastruktury portowej posłuży poprawie konkurencyjności portu i utrzymania wzrostu tonażu przeładowywanych ładunków oraz bezpieczeństwa żeglugi, nastąpi znaczna poprawa warunków nawigacyjnych w porcie – mówi Maciej Bąk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Trendy w morskim transporcie międzynarodowym wskazują na fakt, że operatorzy towarów masowych i zjednostkowanych, mając na uwadze kwestie ekonomiczne i ekologiczne, starają się wykorzystywać jak największe jednostki pływające. Stąd też niezbędne jest dostosowanie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu do przyjmowania statków o parametrach Baltimax, o dużym zanurzeniu. Umocnienie konstrukcji Ostrogi Pilotowej, zabezpieczenie stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych jest konieczne do spełnienia tego założenia – dodaje.

Głównym celem realizacji projektu – pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowy nabrzeży – jest umożliwienie zawijania do portu znacznie większych statków o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi 13 m) oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli.
Strabag w ostatnim czasie zrealizował na terenie gdyńskiego portu prace, które unowocześniły nabrzeża i przystosowywały je do nowych wymogów technicznych stawianych przez współczesną żeglugę – to m.in. przebudowa Nabrzeży Włoskiego i Słowackiego, a także będąca na ukończeniu przebudowa nabrzeża Norweskiego. – Podpisana dzisiaj umowa to dla nas również dowód na wysoką ocenę naszego know-how i kompetencji w zakresie budownictwa hydrotechnicznego – powiedział Rainer Steindl, dyrektor techniczny Oddziału Hydrotechnicznego w Strabag.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony