Partner serwisu

Strabag najtańszy na S19 do Jasionki

ep. 20.07.2022

Strabag najtańszy na S19 do Jasionki
fot. gogole Maps
Osiem ofert otrzymała GDDKiA w przetargu na dobudowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S19, na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ – węzeł Jasionka. Wszystkie propozycje przekraczają kosztorys inwestora.
Chodzi o prace na odcinku o długości ok. 13,8 km. GDDKiA przygotowała na nie 216,222 mln zł. Ofertę z najniższą ceną złożył Strabag, który wycenił prace na 272,830 mln zł.

Pozostałe propozycje wykonawców to: Polaqua – 295,507 mln zł, Budimex – 307,333 mln zł, konsorcjum firm z grupy Aldesa – 311,551 mln zł, konsorcjum Unibep, Budrex, i PDM Dębica – 314,420 mln zł, konsorcjum Rubau i Poltores – 316,053 mln zł, Mota-Engil – 327,293 mln zł oraz Mostostal Warszawa – 329,847 mln zł.

Droga między węzłami Sokołów Młp. Północ a Jasionką ma być rozbudowa do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym i poboczami. Obecnie w tym miejscu S19 ma trzypasową jezdnię w układzie 2+1, bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Druga jezdnia zostanie dobudowana w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej jezdni.

Wykonawca będzie także zobowiązany do dostosowania istniejących obiektów inżynierskich, urządzeń BRD i urządzeń ochrony środowiska. Powstanie m.in. nowa estakada o długości 157,5 m w miejscowości Nienadówka. W tym przypadku realizacja będzie obwarowana specjalnymi warunkami prowadzenia prac związane z bliskim sąsiedztwem zabytkowego kościoła. Wykonawca będzie zobowiązany do zastosowania pali wierconych, nie mogą być natomiast używane walce wibracyjne. Żeby wyeksponować walory zabytkowego obiektu, zastosowany zostanie przeźroczysty ekran.

W ramach kontraktu wybudowane zostaną dwa wiadukty oraz trzynaście przejść dla zwierząt, a także przejazd gospodarczy i dwa przepusty.

W ramach inwestycji istniejący MOP Stobierna (kierunek Lublin) zostanie rozbudowany do kat. II, co oznacza, że docelowo powstanie tam stacja paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe.

Przebudowy nie będą wymagały jedynie węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które od razu zostały wykonane w docelowym przekroju dwujezdniowym.

Budowa planowana jest na lata 2024-2026.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony