Strabag wybuduje tunel pod linią kolejową w Koluszkach

Fot. Google Maps
W grudniu 2022 roku powinien być gotowy tunel pod linią kolejową w Koluszkach. Tory linii kolejowej z Warszawy Zachodniej do Łodzi Fabrycznej nie będą się przecinać w jednym poziomie z drogą.
PKP Polskie Linie Kolejowe wspólnie z samorządem gminy Koluszki podpisały umowę na zrealizowanie tej inwestycji. Wykonawcą jest Strabag. Umowa jest warta 29,114 mln zł.
Projekt przewiduje wybudowanie tunelu o długości ok. 304 m i szerokości 11m pod 5 torami linii kolejowych nr 17 i 25. Obiekt powstanie na zachód od stacji kolejowej w Koluszkach.
Inwestycja pozwoli zlikwidować przejazd kolejowy zlokalizowany na dwóch ważnych liniach kolejowych zapewniających połączenia w relacji Warszawa Zachodnia – Łódź Fabryczna oraz Łódź Fabryczna – Dębica.
Tunel wraz z przebudową lokalnej drogi j pomiędzy Gałkowem Dużym i Gałkowem Małym w gminnie Koluszki wybudowany zostanie w technologii wanny szczelnej zwieńczonej żelbetowym oczepem. Długość przejazdu pod układem torowym wyniesie 28 m. Tunel znacząca poprawi bezpieczeństwo zarówno podróżujących koleją, jak i kierujących pojazdami. Prace budowalne mają na celu likwidację, uciążliwego dla mieszkańców przejazdu kolejowego, którego liczne zamknięcia w ciągu doby, powodowały utrudnienia w komunikacji.
Linia kolejowe L17 powstała w 1865 jako tzw. Droga Żelazna Fabryczno- Łódzka, i jest odnogą linii kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. To jedna z pierwszych, która powstała na ziemiach polskich.
Projekt przewiduje wybudowanie tunelu o długości ok. 304 m i szerokości 11m pod 5 torami linii kolejowych nr 17 i 25. Obiekt powstanie na zachód od stacji kolejowej w Koluszkach.
Inwestycja pozwoli zlikwidować przejazd kolejowy zlokalizowany na dwóch ważnych liniach kolejowych zapewniających połączenia w relacji Warszawa Zachodnia – Łódź Fabryczna oraz Łódź Fabryczna – Dębica.
Tunel wraz z przebudową lokalnej drogi j pomiędzy Gałkowem Dużym i Gałkowem Małym w gminnie Koluszki wybudowany zostanie w technologii wanny szczelnej zwieńczonej żelbetowym oczepem. Długość przejazdu pod układem torowym wyniesie 28 m. Tunel znacząca poprawi bezpieczeństwo zarówno podróżujących koleją, jak i kierujących pojazdami. Prace budowalne mają na celu likwidację, uciążliwego dla mieszkańców przejazdu kolejowego, którego liczne zamknięcia w ciągu doby, powodowały utrudnienia w komunikacji.
Linia kolejowe L17 powstała w 1865 jako tzw. Droga Żelazna Fabryczno- Łódzka, i jest odnogą linii kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. To jedna z pierwszych, która powstała na ziemiach polskich.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |