Partner serwisu

Świętokrzyskie: Obwodnica Wąchocka i Parszowa szansą dla regionu

Robert Grzędowski 15.09.2015

Świętokrzyskie: Obwodnica Wąchocka i Parszowa szansą dla regionu
fot. Tomasz Sienicki, commons.wikimedia.org, CCA
Budowa obwodnicy Wąchocka i Parszowa znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Inwestycja ma znacznie poprawić płynność ruchu w tych miejscowościach oraz również na trasie między Specjalną Strefą Ekonomiczną „Starachowice” a drogą ekspresową S7.
Projekt niesie za sobą ogromną korzyść dla komfortu i bezpieczeństwa ruchu w Wąchocku i Parszowie. – Inwestycja oznacza uwolnienie starej części Wąchocka i przebiegającej przez miasto wąskiej drogi krajowej nr 42 od ruchu tranzytowego. Dziennie przez miasto przetacza się kilkanaście tysięcy pojazdów – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Małgorzata Pawelec, główny specjalista ds. komunikacji społecznej kieleckiego oddziału GDDKiA. – To również poprawa bezpieczeństwa na całym, prawie 12-kilometrowym odcinku. Niemożność rozbudowy DK-42 w jej obecnym śladzie sprawia, że na wielu wąskich fragmentach nie ma możliwości skutecznego oddzielenia ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego, a ruchu pieszego od kołowego – dodaje Małgorzata Pawelec.

Podniesienie atrakcyjności SSE "Starachowice"
 
Obwodnica Wąchocka da możliwość szybkiego dotarcia ze Specjalnej Strefy Ekonomicznej do drogi ekspresowej S7. Płynność ruchu może zostać znacznie poprawiona na całym ciągu od węzła S7 w Skarżysku-Kamiennej do Starachowic, Ostrowca, Opatowa i dalej Rzeszowa lub Lublina. – Zarząd SSE „Starachowice” był jednym z inicjatorów projektu. Przez szereg lat zabiegał o połączenie Starachowic z węzłem na drodze S7 w Skarżysku-Kamiennej szybką, bezkolizyjną trasą. Połączenie to, wraz z planowaną północno-zachodnią obwodnicą Starachowic, zdecydowanie poprawi dojazd do strefy i będzie czynnikiem podnoszącym atrakcyjność naszych terenów – informuje nas prezes zarządu SSE „Starachowice” Cezary Tkaczyk.


Wyświetl większą mapę


Korzyści płynące z budowy zauważa też burmistrz Wąchocka Jarosław Jacek Samela. – Obwodnica zdejmuje nam wciąż narastający ruch na DK-42. Odciąża rynek i ul. Starachowicką od transportu ciężkiego, zmierzającego głównie do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Daje nam to możliwość rewitalizacji rynku i oprawę komfortu życia mieszkańców, zwłaszcza z ul. Starachowickiej – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”.

Problem "łącznika"
 
Pojawia się jednak problem niespójnych planów obwodnicy Wąchocka i zachodniej obwodnicy Starachowic. Jak informuje Jarosław Jacek Samela, obowiązujące dziś plany drugiej z tras nie zakładają spięcia obu dróg. – Będziemy walczyć o zmianę tej decyzji, bo obie obwodnice mają stworzyć jeden „łącznik” między S7 a Specjalną Strefą Ekonomiczną. Tylko wtedy będą miały sens – zaznacza burmistrz Wąchocka.

Na obecnym etapie obwodnica Wąchocka i Parszowa posiada decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Termin ogłoszenia przetargu jest uzależniony od tego, kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzyma środki na realizację tej inwestycji. Sam jej koszt będzie znany po zakończeniu postępowania przetargowego.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony