Partnerzy serwisu:

Świnoujście musi od nowa szukać partnera dla terminala kontenerowego

Elżbieta Pałys 20.04.2021

Świnoujście musi od nowa szukać partnera dla terminala kontenerowego
fot. ZMPSiŚ
Bez rozstrzygnięcia zakończyło się postępowanie w sprawie głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. Jedyny oferent nie spełnił wymogów formalnych.
W piątek 16 kwietnia otwarto jedyną ofertę w przetargu dotyczącym wyboru operatora, który zorganizuje i będzie prowadził głębokowodny terminal kontenerowy na terenie portu w Świnoujściu. Zainteresowany podmiot to Baltic Gateway Limited z Wielkiej Brytanii.

Do podpisania umowy jednak nie dojdzie. Prowadząca postępowanie komisja stwierdziła, że złożona oferta nie spełnia wszystkich wymogów formalnych określonych w procedurze, w związku z czym oferta została odrzucona, a postępowanie zakończone bez rozstrzygnięcia.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście nie rezygnuje jednak z inwestycji i poszukiwania partnera dla tej inwestycji. Jak poinformowano, port nadal prowadzi prace przygotowawcze związane z opracowaniem dokumentacji dotyczącej realizacji tego projektu.

Głębokowodny terminal kontenerowy ma powstać w Porcie Zewnętrznym, na wschód od falochronu wschodniego Terminalu LNG. Port i miejsce składowania kontenerów zostaną umieszczone na pirsie.

Dostęp do terminalu od strony lądu będzie zapewniała droga prowadząca do projektowanego węzła Łunowo na drodze S3 oraz torów kolejowych. Zakłada się, że część ładunków będzie transportowana także żeglugą śródlądową.

Głębokowodny Terminal Kontenerowy przyjmie największe jednostki, jakie mogą wpłynąć na Bałtyk. Umożliwi równoczesną obsługę 2 jednostek o długości 400 metrów i jednej do 200 metrów.

Roczna zdolność przeładunkowa terminalu ma wynosić 2 mln TEU.

.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony