Partnerzy serwisu:

Świnoujście. Wszystkie elementy obudowy tunelu gotowe

Redakcja/inf. pras. 09.07.2021

Świnoujście. Wszystkie elementy obudowy tunelu gotowe
fot. UM Świnoujście
W zakładzie prefabrykacji na wyspie Uznam wyprodukowano już 6 280 segmentów obudowy tunelu. Oznacza to jednocześnie, że wszystkie elementy obudowy są już gotowe. W sumie składają się one na 615 dwumetrowych i 170 półtorametrowych pierścieni.
W miarę postępów drążenia przeprawy pod Świną, maszyna zwana Wyspiarką montuje poszczególne elementy tworząc z nich obudowę tunelu. Jak poinformował inwestor, do tej pory „Wyspiarka” ułożyła już wszystkie mniejsze i ponad 200 większych pierścieni. Obudowany tunel ma 687 metrów długości.

– Do produkcji elementów prefabrykowanych potrzebnych było około 30 tysięcy m3 betonu. Segmenty powstały z betonu na kruszywie łamanym, granitowym. Część z nich jest klasycznie zbrojona stalą zbrojeniową, a część włóknami stalowym. Jeden dwumetrowy pierścień składa się z ośmiu segmentów i waży 100 ton – mówi, cytowany w komunikacie inżynier rezydent z firmy Lafrentz, Jacek Król.

Wyprodukowane elementy obudowy zostały przetransportowane na plac składowy oraz w rejon komory startowej. Natomiast w zakładzie prefabrykacji będą teraz powstawały inne prefabrykaty potrzebne do konstrukcji wewnętrznych w tunelu.

– Mamy już wszystkie segmenty, ringi, aby obudować tunel. W sierpniu Wyspiarka powinna zakończyć drążenie pod samym dnem Świny. Krok po kroku jesteśmy coraz bliżej końca inwestycji – mówi Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.

Tarcza drążąca przemieszcza się z wyspy Uznam w kierunku Wolina. Po przejściu pod dnem Świny przejdzie kolejną inspekcję.

Obecnie, jak podano w komunikacie, wykonywane jest deskowanie tzw. łoża dla TBM, które umożliwi wprowadzenie Wyspiarki do szybu odbiorczego. Trwają także roboty konstrukcyjne rampy dojazdowej w segmentach od R1 do R16, prowadzona jest zasypka stropu R14-R16, a także roboty wykończeniowe konstrukcji rampy.

Na wyspie Uznam m.in. uszczelniane są ściany szczelinowe oraz płyta denna komory startowej. Wykonywane są rampa oraz tunel, a na wiadukcie dojazdowym w ciągu ulicy Karsiborskiej montowane są krawężniki.

Tunel pod Świną, który połączy dwie ważne części Świnoujścia będzie miał w sumie 1780 m, z czego 1484 m powstanie metodą drążącą. Powstaje kosztem ponad 900 mln zł. Jego wykonawcą jest konsorcjum Porr i Gülermak.



PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony