Partner serwisu

Szykuje się rozbudowa drogi krajowej pod Lidzbarkiem Warmińskim

Przemysław Farsewicz 12.09.2022

Szykuje się rozbudowa drogi krajowej pod Lidzbarkiem Warmińskim
Fot. Google Maps
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie prowadzi dwa przetargi na opracowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru dla rozbudowy drogi krajowej nr 51. Pierwszy odcinek to Bartoszyce – Lidzbark Warmiński. Drugi planowany w przyszłości odcinek do przebudowy to Lidzbark Warmiński – Wichrowo. Właśnie poznaliśmy oferty firm projektowych.
Zakres projektowy dla odcinka Bartoszyce – Lidzbark Warmiński wyznaczono od km 23,549 do km 39,700. Dokumentacja ma uwzględnić rozbudowę drogi krajowej nr 51 do klasy drogi GP (droga główna ruchu przyspieszonego ) o nośności konstrukcji nawierzchni 115kN/oś. Zaplanowano korektę łuków, wzmocnienie podłoża, przebudowę skrzyżowań, budowę ścieżek pieszo-rowerowych, zatok autobusowych i zatok do kontroli dla ITD. Droga dalej będzie miała przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu po 3,5-metra każdy.

Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie 30 miesięcy od podpisania umowy. Przygotowano budżet w wysokości 4,21 mln zł. Z sześciu firm tylko trzy zmieściły się w kosztorysie zamawiającego. Najtańszą ofertę przedstawiły Mosty Katowice – 3,54 mln zł. Najdroższa pochodzi natomiast od konsorcjum firm Egis Poland i HPC Polgeol – 6,01 mln zł. Wybór wykonawcy dokumentacji odbędzie się po analizie ceny (60 proc.) oraz składu zespołu projektowego (40 proc.).

Drugie zamówienie dotyczy wykonania projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego również dla rozbudowy drogi krajowej nr 51 – ale na odcinku Lidzbark Warmiński – Wichrowo.

Dokumentacja ma uwzględnić trasę od km 42,170 do km 56,577. Zamawiający chce podnieść klasę drogi do GP o nośności konstrukcji nawierzchni 115kN/oś. Podobnie jak w poprzednim przetargu, tutaj także zaplanowano korektę łuków, wzmocnienie podłoża, przebudowę skrzyżowań, budowę ścieżek pieszo-rowerowych, zatok autobusowych i zatok do kontroli dla ITD. Dodatkowo wykonawca zaprojektuje zjazdy z drogi do posesji, przebudowę odwodnienia oraz parkingu. Zaplanowano budowę przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych, ogrodzenia drogi krajowej i płotków naprowadzających. Droga dalej będzie miała przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu po 3,5-metra każdy oraz poboczem gruntowym o szerokości 1,5 metra.

W tym zadaniu jest krótszy czas na opracowanie dokumentacji. Zamawiający chce otrzymać komplet materiałów w ciągu 28 miesięcy. Na tę część przetargu GDDKiA przygotowało 3,75 mln zł. Z siedmiu oferentów również trzech zmieściło się w budżecie. Najtańszą ofertę złożyła Value Engineering – 2,96 mln zł. Najdroższa ponownie pochodzi od konsorcjum firm Egis Poland i HPC Polgeol – 5,36 mln zł. Wybór wykonawcy dokumentacji odbędzie się po analizie ceny (60 proc.) oraz składu zespołu projektowego (40 proc.).



PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony