Partnerzy serwisu:

Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]

ep. 19.04.2020

arrow
arrow
Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]
fot. Porr
Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]
Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]
Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]
Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]
Tak powstaje tarcza do drążenia tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]
Mimo pandemii kontynuowane są prace przy budowie tunelu w Świnoujściu. Nie został także przerwany montaż tarczy. Urządzenie do drążenia tunelu powstaje w Chinach. Do Polski ma przybyć pod koniec wakacji.
Budowa tunelu łączącego wyspy Woli i Uznam w Świnoujściu to najważniejsza inwestycja w historii tego miasta. Umowa na jej realizację została zawarta we wrześniu 2018 roku. Jest warta 793 mln zł, a wykonanie powierzono konsorcjum Porr, Porr Bau GmbH, Gulemark i Energopol Szczecin. Jesienią ub. roku wykonawca uzyskał pozwolenie budowlane i rozpoczął prace przygotowawcze w terenie.

Roboty postępują, mimo trwającej pandemii. Podobnie jak na innych budowach stosowane są środki ochrony osobistej oraz respektowane wytyczne administracji w zakresie higieny i dystansu. Kadra biurowo-techniczna spotyka się w formie videokonferencji. Do tej pory, jak potwierdza biuro prasowe wykonawcy, podjęte działania zabezpieczające pozwalają pracować zgodnie z harmonogramem.

Po stronie wyspy Uznam widoczne są już fundamenty zakładu separacji urobku i powstaje hala zakładu prefabrykacji. To w nim na bieżąco mają być produkowane segmenty żelbetowe na potrzeby obudowy tunelu. Kontynuowane są prace przy montażu koszy zbrojeniowych oraz przy wykonywaniu ścian szczelinowych dla komory startowej maszyny drążącej tunel (TBM).

Po stronie Wolina trwa porządkowanie terenu po wycince drzew i krzewów, usuwane są także kolizje elektroenergetyczne.

Ważną częścią obecnych prac jest budowa tarczy TBM. Zlecono ją firmie z Chin. Mimo że to w Kraju Środka koronawirus pojawił się najwcześniej, powstrzymując wiele procesów gospodarczych, montaż i terminowe przybycie tarczy do Polski wydają się nie być zagrożone.

– Budowa w Chinach jest kontynuowana. Urządzenie składające się z kilku tysięcy części powinno przypłynąć do Polski pod koniec wakacji – informuje biuro prasowe firmy Porr. To będzie ogromna operacja. Tarcza na potrzeby transportu TBM zostanie rozłożona na 129 elementów o łącznej wadze ok. 3176 ton i powierzchni 10 842 m3. Maszyna z Chin do Polski pokona drogą morską to 10350 mil morskich, a cała operacja ma potrwać ok 60 dni, z czego czas żeglugi to 45 dni.

Stałe połączenie drogowe pomiędzy dwiema częściami Świnoujścia ma mieć 3,4 km długości. Tunel w części drążonej ma mieć długość 1,4 km, a dodatkowo ok. 300 m tunelu na odcinkach początkowych będzie wykonanych metodą odkrywkową.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony