Partnerzy serwisu:

Tak wygląda budowa S61 Szczuczyn – Ełk z lotu ptaka

Magdalena Romanowska 15.09.2020

Trwa budowa fragmentu szlaku Via Baltica na odcinku Szczuczyn – Ełk Południe. Wykonawca, konsorcjum Porr, Porr Bau oraz Unibep prowadzi roboty mostowe i drogowe. Powstający odcinek ma długość 23 km.
Umowa z wykonawcą została podpisana w sierpniu 2018 r. Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej zostało wydane w lutym 2020 r. Fragment szlaku Via Baltica między Szczuczynem a węzłem Ełk, ze względu na przewidywany duży ruch samochodów ciężarowych, powstaje w technologii betonu cementowego. a mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

W ramach kontraktu wybudowanych będzie 19 obiektów inżynierskich oraz dwa węzły: Guty oraz Ełk Południe. Zadaniem wykonawcy jest także remont dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska.
Wykonawca, konsorcjum Porr, Porr Bau oraz Unibep, wykonuje obecnie nasypy, podbudowy z betonu czy warstwy wiążące węzeł.

Odcinek Szczuczyn – Ełk Południe jest częścią trasy Via Baltica pomiędzy Szczuczynem a Raczkami, która została podzielona na 11 odcinków: droga ekspresowa S61 jest podzielona na 11 odcinków, z tego w budowie jest obecnie 8. To Śniadowo – Łomża Południe, Łomża Południe – Łomża Zachód, Kolno – Stawiski, Stawiski – Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy Szczuczyna, Suwałki – Budzisko w woj. podlaskim oraz w woj. warmińsko-mazurskim: Szczuczyn – Ełk Południe i Wysokie – Raczki.

Kolejnym po trasie Szczuczyn – Ełk jest fragment Ełk Południe – Wysokie (ok. 23 km) wraz połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16. Za ten kontrakt odpowiada Trakcja PRKiI z Mostostalem.

Z kolei na odcinku Wysokie – Raczki, zaawansowanie wynosi około 50 proc. Prace ziemne zrealizowane są w 90 proc., a wykonawca –Budimex – wyprzedza harmonogram o kilka miesięcy.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony