Termin otwarcia ofert na przekop Mierzei znowu przesunięty

fot. MGMiŻŚ
Urząd Morski w Gdyni po raz kolejny przesunął termin otwarcia ofert w przetargu na budowę pierwszego etapu przekopu Mierzei Wiślanej. Nowa data to 8 maja br. Oznacza to, że pierwotny termin został przesunięty o 2 miesiące.
Przetarg na realizację zadania został ogłoszony 3 stycznia br. Według początkowych założeń otwarcie ofert miało nastąpić 7 marca br. Później jednak zamawiający przesuwał ten termin trzykrotnie. Najpierw na 15 kwietnia br., później na 24 kwietnia br., a teraz na 8 maja br.
Jak podczas ogłaszania informacji o rozpoczęciu postępowania zakładał minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróbarczyk, postępowanie miało zostać rozstrzygnięte w ok. 3 miesiące. To okazało się jednak niemożliwe.
Głównym powodem są dodatkowe pytania oraz odwołania do przetargu składane do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) przez potencjalnych wykonawców. Jak pisaliśmy ostatnio wnioskowali oni o wydłużenie czasu do 22 maja br. Można więc spodziewać się kolejnych zmian w postępowaniu (cały tekst można znaleźć tutaj).
W ramach prowadzonej obecnie pierwszej części przetargu związanego z realizacją przekopu przez Mierzeję, wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.
Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości i ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Koszt specyficznej na naszym rynku inwestycji oszacowano pierwotnie na 880 mln zł, teraz mówi się, że może to być ok. 500 mln zł więcej. Przekop, według planu ma być wykonany do 2022 roku.
Jak podczas ogłaszania informacji o rozpoczęciu postępowania zakładał minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróbarczyk, postępowanie miało zostać rozstrzygnięte w ok. 3 miesiące. To okazało się jednak niemożliwe.
Głównym powodem są dodatkowe pytania oraz odwołania do przetargu składane do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) przez potencjalnych wykonawców. Jak pisaliśmy ostatnio wnioskowali oni o wydłużenie czasu do 22 maja br. Można więc spodziewać się kolejnych zmian w postępowaniu (cały tekst można znaleźć tutaj).
W ramach prowadzonej obecnie pierwszej części przetargu związanego z realizacją przekopu przez Mierzeję, wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.
Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości i ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Koszt specyficznej na naszym rynku inwestycji oszacowano pierwotnie na 880 mln zł, teraz mówi się, że może to być ok. 500 mln zł więcej. Przekop, według planu ma być wykonany do 2022 roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |