Partnerzy serwisu:

Toruń: Wiadukt na ul. Łódzkiej po testach obciążeniowych

Przemysław Farsewicz 02.04.2019

arrow
arrow
Toruń: Wiadukt na ul. Łódzkiej po testach obciążeniowych
fot. MZD Toruń
Toruń: Wiadukt na ul. Łódzkiej po testach obciążeniowych
Toruń: Wiadukt na ul. Łódzkiej po testach obciążeniowych
Toruń: Wiadukt na ul. Łódzkiej po testach obciążeniowych
Zakończono próbę obciążeniową na ostatniej części budowanego wiaduktu nad torami w Toruniu. Obiekt powstał w ramach przebudowy ul. Łódzkiej na odcinku od Lipnowskiej do Zdrojowej. W teście brały udział cztery ciężarówki o łącznej masie 128 ton.
Kończą się prace na ostatniej, tzw. południowej, części wiaduktu na ul. Łódzkiej w Toruniu. Nowy obiekt składa się z jednego przęsła i dwóch podpór. Do jego budowy zużyto łącznie 493 m3 betonu i 67 000 kg stali. Wiadukt zapewni bezkolizyjny i wygodny przejazd nad torami kolejowymi. Wraz z drogami dojazdowymi ma 40,52 m długości i 6,2 m wysokości w najwyższym miejscu (od główki szyny). Jego szerokość całkowita wynosi 14,7 m.

Przed oddaniem obiektu kierowcom, musi on przejść testy. – Obciążenie obiektu miało charakter statyczny. Na obiekt wjechały 4 ciężarówki, każda z nich o masie całkowitej 32 tony. Obciążenie statyczne prowadzone było dla jednego schematu ustawienia obciążenia próbnego, przewidzianego w opracowanym wcześniej projekcie technologicznym – wyjaśnia Krzysztof Futro, kierownik budowy z ramienia PBDI S.A.

Podczas badań statycznych prowadzone były pomiary ugięć najbardziej wytężonych konstrukcji przęseł oraz pomiary osiadania podpór. Pomiary wykonane zostały przez jednostkę naukowo-badawczą (posiadającą odpowiednie uprawnienia do przeprowadzania tego rodzaju badań) z wykorzystaniem specjalistycznej aparatury pomiarowej. Jak podkreślają urzędnicy Torunia, z pomiarów wynika, że wiadukt przeszedł próbę pomyślnie.

Próby obciążeniowe to ostatnie testy przed uzyskaniem stosownych zezwoleń i dopuszczeniem obiektu do użytkowania. Wykonawca przyznał, że najtrudniejszym etapem przy budowie wiaduktu były prace na torami kolejowymi. Wymagało to użycia specjalnego dźwigu o nośności 260 ton i uzgodnień z PKP, co do harmonogramu prac. Większość prac montażowych była prowadzona nocą, aby zminimalizować przerwy w ruchu pociągów, przy wyłączonej trakcji elektrycznej i w przerwach pomiędzy kursowaniem pociągów.

Wiadukt po północnej stronie jest już użytkowany, a korzystają z niego piesi oraz kierowcy. Wiadukt, który powstał po południowej stronie, będzie przeznaczony tylko dla ruchu kołowego. Koszty inwestycji, wraz z modernizacją drogi, to 22 mln zł. Część kwoty – 16,5 ml zł – pochodzi z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony