Trend utrzymany – więcej ciężarówek, mniej aut osobowych

fot. Pixabay
Drogi
Kolejny tydzień na drogach krajowych potwierdził, że pandemia nie szkodzi ruchowi ciężarowemu. Znacznie rzadziej natomiast korzystamy z aut osobowych.
Z danych zaprezentowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że w minionym tygodniu, w porównaniu z tym samym tygodniem ubiegłego roku odnotowany został spadek natężenia ruchu aut osobowych, podczas gdy ruch pojazdów ciężkich zanotował wzrosty.
W liczbach wygląda to następująco – w tygodniu od 27 października do 1 listopada z dróg podległych GDDKiA korzystało 17 464 pojazdów. To aż o 21 proc. mniej niż przed rokiem (mowa o tygodniu 28 października – 3 listopada, kiedy natężenie ruchu wyniosło 22 126 ).
W tym samym czasie natężenie ruchu dla pojazdów ciężarowych wyniosło 4588, co oznacza wynik większy o 23 proc. w stosunku do okresu porównawczego (w 2019 r. – 3729).
To kolejny tydzień pokazujący taką tendencję. Także dane za poprzedni tydzień października pokazały, że w czasie drugiej fali pandemii ruch osobowy spada, ale ciężarowemu nie szkodzi, a nawet sprzyja.
Także gdyby porównać średni ruch dobowy w październiku tego roku do średniego ruchu w październiku 2019 r., a więc przed pandemią okazuje się, że ruch pojazdów osobowych zmalał – o 11 proc. natomiast natężenie ruchu ciężarowego o 6 proc. wzrosło.
W liczbach wygląda to następująco – w tygodniu od 27 października do 1 listopada z dróg podległych GDDKiA korzystało 17 464 pojazdów. To aż o 21 proc. mniej niż przed rokiem (mowa o tygodniu 28 października – 3 listopada, kiedy natężenie ruchu wyniosło 22 126 ).
W tym samym czasie natężenie ruchu dla pojazdów ciężarowych wyniosło 4588, co oznacza wynik większy o 23 proc. w stosunku do okresu porównawczego (w 2019 r. – 3729).
To kolejny tydzień pokazujący taką tendencję. Także dane za poprzedni tydzień października pokazały, że w czasie drugiej fali pandemii ruch osobowy spada, ale ciężarowemu nie szkodzi, a nawet sprzyja.
Także gdyby porównać średni ruch dobowy w październiku tego roku do średniego ruchu w październiku 2019 r., a więc przed pandemią okazuje się, że ruch pojazdów osobowych zmalał – o 11 proc. natomiast natężenie ruchu ciężarowego o 6 proc. wzrosło.
Komentarze:
Koronawirus a transport

Bielsko-Biała podnosi ceny biletów i przesuwa zakupy taboru, ale planuje już kolejne inwestycje
2,8k


Zakaz lotów do Wielkiej Brytanii. LOT wysyła Dreamlinera, będzie rozporządzenie i dodatkowe testy
10

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
