Trzeci pas na południowej obwodnicy Krakowa. Są oferty

fot. GDDKiA Kraków
Blisko 14,5 mln zł jest warta najtańsza oferta na budowę trzeciego pasa na A4 pomiędzy węzłem Kraków Południe a wiaduktem w ciągu ul. Kąpielowej. GDDKiA otrzymała wyceny od 4 wykonawców.
Najniższą cenę – 14,480 mln zł – zaoferowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. To więcej niż planował wydać zamawiający – 10,134 mln zł. Pozostałe oferty złożyli: Colas Polska – 14,873 mln zł, Eurovia Polska – 16,270 mln zł oraz Saviro Infrastruktura – 16,435 mln zł.
Zadaniem wykonawcy, który ma być wybrany w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na jezdni autostrady A4 na odcinku liczącym 900 m. Chodzi o fragment pomiędzy węzłem Kraków Południe w stronę węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym już istnieje trzeci pas.
Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży).
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania o dwa miesiące, stąd termin realizacji zadania wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Odcinek, o którym mowa, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa. Według pomiarów wykonywanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015 przejeżdżało nim średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę.
W godzinach szczytów komunikacyjnych, a także w czasie wyjazdów i powrotów weekendowych czy wakacyjnych, gdy liczba pojazdów jeszcze bardziej wzrasta, tworzą się tam kilkukilometrowe zatory.
Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim ma poprawić płynność ruchu, i bezpieczeństwo podróży.
Zadaniem wykonawcy, który ma być wybrany w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na jezdni autostrady A4 na odcinku liczącym 900 m. Chodzi o fragment pomiędzy węzłem Kraków Południe w stronę węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym już istnieje trzeci pas.
Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży).
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania o dwa miesiące, stąd termin realizacji zadania wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Odcinek, o którym mowa, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa. Według pomiarów wykonywanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015 przejeżdżało nim średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę.
W godzinach szczytów komunikacyjnych, a także w czasie wyjazdów i powrotów weekendowych czy wakacyjnych, gdy liczba pojazdów jeszcze bardziej wzrasta, tworzą się tam kilkukilometrowe zatory.
Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim ma poprawić płynność ruchu, i bezpieczeństwo podróży.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |