Partner serwisu

Trzy nowe mosty w Bieszczadach we współpracy z Lasami

ep. 27.05.2021

Trzy nowe mosty w Bieszczadach we współpracy z Lasami
fot. UM woj. Podkarpackiego
Samorząd województwa podkarpackiego zawarł porozumienie z Lasami Państwowymi. Na jego podstawie trzy kolejne mosty w ciągu dróg wojewódzkich w Bieszczadach zyskają nową jakość – będą zmodernizowane lub wybudowane. Wcześniej w ten sposób poprawiono już 27 obiektów.
Zawarte porozumienie dotyczy mostu przez San w miejscowości Huzele oraz dwóch obiektów w miejscowości Jabłonki.

Most przez rzekę San w miejscowości Huzele, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 893 Lesko – Cisna na mocy porozumienia ma zostać zmodernizowany. To będzie kontynuacja ubiegłorocznego remontu, w ramach którego przywrócono obiektowi nośność 30 ton.

W tym roku planowane są: czyszczenie strumieniowo-ścierne oraz zabezpieczenie antykorozyjne dźwigarów kratownicowych, remont płyty pomostu i podpór oraz wykonanie nawierzchni na moście i dojazdach.
Wartość robót to ponad 3 mln 675 tys. zł, do czego Lasy Państwowe z Nadleśnictwa Lesko dołożą 100 tys. złotych. Wykonawcą prac będzie firma Intop. Prace zakończą się w październiku.

Kolejnym modernizowanym obiektem ma być most przez potok Żukra w ciągu drogi wojewódzkiej nr 893 Lesko – Cisna w miejscowości Jabłonki. Na tym moście zostaną wykonane naprawy powierzchniowe poszczególnych elementów, zamontowane będą także nowe elementy wyposażenia. Te prace są konieczne ze względu na pogarszający się stan techniczny obiektu oraz ograniczenie nośności do 15 ton – po remoncie wzrośnie ona do 30 ton.

Koszt realizacji zadania to 822 tys. złotych, z czego dofinansowanie z Lasów Państwowych z Nadleśnictwa Baligród to 100 tys. złotych. Wykonawcą będzie Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost. Prace mają potrwać do października.

W tej samej miejscowości w ciągu drogi wojewódzkiej nr 893 Lesko – Baligród – Cisna zostanie wybudowany most, wraz z rozbudową dojazdów oraz rozbiórką, budową oraz przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej.

Obiekt będzie miał nośność odpowiadającą klasie I – to obecnie najwyższa klasa dopuszczona na drogach publicznych. Będzie wyposażony we wszystkie wymagane elementy poprawiające bezpieczeństwo użytkowników ruchu. Dzięki przebudowie, modernizowany odcinek drogi zostanie podniesiony z klasy technicznej Z na klasę G.

Obecnie trwa jeszcze przetarg na wybór wykonawcy. Termin realizacji to listopad 2021 roku. Lasy Państwowe dołożą 100 tys. złotych.

Dyrektor PZDW Piotr Miąso zauważył, że dotychczasowa współpraca województwa z Lasami Państwowymi, łącznie z zawartym porozumieniem daje 30 obiektów w lepszym stanie technicznym. – Zostało jeszcze sporo roboty, bo jeszcze około czterdziestu obiektów powinniśmy wzmocnić, tak żeby była pełna komunikacja i transport. Tutaj mówimy głównie o transporcie drewna, czyli wysokotonażowym transporcie, który obywa się tymi drogami, właśnie po tych mostach, które na dziś w liczbie czterdziestu mają jeszcze ograniczenia nośności – powiedział, cytowany w komunikacie dyrektor PZDW.

W sumie na drogach wojewódzkich w rejonie Bieszczadów zlokalizowanych jest ponad 120 obiektów mostowych.

– W Bieszczadach od dłuższego czasu nasilały się problemy związane z przejazdem samochodów wysokotonażowych. Wówczas, w 2016 roku Lasy Państwowe rozpoczęły współpracę z Samorządem Województwa Podkarpackiego, w celu modernizacji i przebudowy obiektów mostowych na drogach wojewódzkich – przypomniał Marek Marecki, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie. Lasy przeznaczyły na ten cel do tej pory ponad 2 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony