Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]


![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151638DJI0605.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151929PORRSwinoujscietunelfot1.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151929PORRSwinoujscietunelfot2.jpg_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151930PORRSwinoujscietunelfot4.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151930PORRSwinoujscietunelfot5.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151930PORRSwinoujscietunelfot6.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151931PORRSwinoujscietunelfot7.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151931PORRSwinoujscietunelfot8.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151932PORRSwinoujscietunelfot9.JPG_60-60.jpg)
![Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia] Tunel pod Świną: Tarcza już opuszczona [zdjęcia]](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20210114151932PORRSwinoujscietunelfot11.JPG_60-60.jpg)
Tarcza tnąca maszyny TBM została opuszczona do komory startowej. Teraz rozpocznie się łącznie wszystkich elementów urządzenia. W marcu powinny odbyć się próby ruchowe i jeśli wszystko pójdzie dobrze zacząć się drążenie tunelu.
Zgodnie z harmonogramem budowy realizowanej przez konsorcjum PORR i Gulermak, w tym tygodniu do komory startowej została opuszczona tarcza tnąca maszyny TBM. Element ten (o średnicy 13,46 m i wadze 260 ton) odpowiedziany jest za urabianie gruntu i wraz z opuszczonym już do komory zespołem urządzeń pomocniczych oraz płaszczem i ogonem tarczy TBM, wywierci tunel pod Świną.
Do końca lutego trwać będzie łączenie wszystkich elementów systemów mechanicznych, elektrycznych, hydraulicznych, systemów IT i sterowania oraz transportu urobku w jedną funkcjonalną całość. Na początku marca, po zakończeniu montażu, odbędą się próby ruchowe, a po ich pomyślnym zakończeniu i obowiązkowym chrzcie maszyny rozpocznie się drążenie nowej przeprawy.
TBM przypłyną do Polski z Chin 7 października na pokładzie statku Da Chang. Trasę z Azji Przejściem Północno-Wschodnim.
Stała przeprawa w Świnoujściu ma połączyć wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna stanowiąca część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe. Cały budowany odcinek ma mieć 3,4 km długości, w tym sam tunel 1,44 km. Jego średnica wewnętrzna to 12 metrów. W tunelu poprowadzona będzie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, poniżej której przewidziano galerię ewakuacyjną. Wartość kontraktu to ponad 793 mln zł.
Do końca lutego trwać będzie łączenie wszystkich elementów systemów mechanicznych, elektrycznych, hydraulicznych, systemów IT i sterowania oraz transportu urobku w jedną funkcjonalną całość. Na początku marca, po zakończeniu montażu, odbędą się próby ruchowe, a po ich pomyślnym zakończeniu i obowiązkowym chrzcie maszyny rozpocznie się drążenie nowej przeprawy.
TBM przypłyną do Polski z Chin 7 października na pokładzie statku Da Chang. Trasę z Azji Przejściem Północno-Wschodnim.
Stała przeprawa w Świnoujściu ma połączyć wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna stanowiąca część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe. Cały budowany odcinek ma mieć 3,4 km długości, w tym sam tunel 1,44 km. Jego średnica wewnętrzna to 12 metrów. W tunelu poprowadzona będzie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, poniżej której przewidziano galerię ewakuacyjną. Wartość kontraktu to ponad 793 mln zł.
Komentarze:
Tunel pod Świną

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |