Partnerzy serwisu:

Tunel w Świnoujściu. Demontują część urządzeń. Nie są już potrzebne

ep. 06.10.2021

Tunel w Świnoujściu. Demontują część urządzeń. Nie są już potrzebne
fot. UM Świnoujście
Część urządzeń na placu budowy tunelu pod Świna w Świnoujściu zakończyła już swoja misję. Należy do nich m.in. tarcza drążąca. Rozpoczął się demontaż sprzętu.
Prace związane z demontażem urządzeń i instalacji ruszyły po obu stronach Świny. Mowa m.in. o rozbiórce konstrukcji toru dla bram TBM i pompy wspomagającej transport płuczki. Do demontażu jest także przygotowywana tarcza drążąca, tzw. Wyspiarka.

Rozbiórka tarczy będzie się odbywała na wyspie Wolin. Jak poinformował inwestor, w ubiegłym tygodniu czyszczono komorę odbiorczą oraz tarczę maszyny TBM . Jedocześnie rozpoczęto montaż uchwytów, które będą służyć do demontażu.

Prowadzone są także roboty wykończeniowe konstrukcji rampy.

Na wyspie Uznam rozbierana jest konstrukcja toru dla bram TBM, której celem jest umożliwienie wprowadzenie wózka do wykonywania wsporników w tunelu. Domontowana jest także pompa wspomagająca transport płuczki brudnej wraz z instalacją.

Rozmontowywane są także rurociągi płuczkowe w tunelu, a w zakładzie STP, gdzie odbywała się separacja płuczki wiertniczej od urobku, w ubiegłym tygodniu separowano szlam. Trwały też przygotowania do demontażu systemu STP.

W ostatnim czasie w zakładzie prefabrykacji wykonywano zbrojenia i betonowano prefabrykaty na konstrukcje wewnętrzne w tunelu. Wykonane elementy transportowano na place składowe.

Obecnie trwają także roboty fundamentowe dla przyszłego budynku Centrum Obsługi i Stacji Trafo TK3 oraz roboty związane z drogami dojazdowymi do tunelu.

Przypomnijmy, tarcza Wyspiarka, która była wykorzystywana do drążenia tunelu, po ok. sześciu miesiącach pracy, 16 września dotarła na drugi brzeg Świny. Wydrążyła blisko 1,5 km tunelu.

Po zakończeniu drążenia pozostały do wykonania m.in. prace związane z wyposażeniem tunelu, w tym montażem konstrukcji i instalacji wewnętrznych, systemami monitoringu, wentylacji, urządzeń przeciwpożarowych i pozostałych robót wykończeniowych.  

Cala przeprawa będzie miała 3,2 km. W tunelu, na który przypada blisko połowa tej długości znajdzie się dwukierunkowa jezdnia, a pod nią galeria ewakuacyjna.

Inwestorem jest miasto Świnoujście, rolę inwestora zastępczego pełni Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawcą jest konsorcjum Porr i Gulermak a prace budowalne kosztują 914 mln zł. Z tej kwoty 775 mln zł dokłada Unia Europejska.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony