Tunel w Świnoujściu: W lipcu pierwszy kamień milowy

fot. Ralf Roletschek, FAL, https://commons.wikimedia.org
Największa inwestycja w Świnoujściu – tunel po Świną – jest już za półmetkiem prac projektowych. W lipcu powinien zostać złożony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. To będzie pierwszy z pięciu kamieni milowych. Roboty w terenie powinny ruszyć na początku 2020 roku.
Mowa o stałej przeprawie w Świnoujściu, która ma połączyć wyspy Uznam i Wolin. Od lat te części miasta łączy przeprawa promowa. W końcu ma ją zastąpić stałe połączenie w postaci tunelu pod Świną.
Umowa na projekt i budowę połączenia drogowego o długości 3,4 km, z czego 1,4 km to tunel, została zawarta 17 września ub. roku. Obecnie trwa etap projektowy i, jak informuje Urząd Miasta Świnoujście, do tej pory przebiega zgodnie z planem. Pierwszy kamień milowy, który ma osiągnąć wykonawca – konsorcjum Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut oraz Energopol Szczecin – został wyznaczony na lipiec tego roku. W tym czasie powinien się zakończyć etap projektowy a do wojewody zachodniopomorskiego ma być złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zezwolenie powinno być wydane na początku przyszłego roku. Wówczas będą mogły ruszyć roboty w terenie, ale nie będzie to jeszcze wiercenie tunelu.
Prace wiertnicze przy użyciu maszyny TBM mają się rozpocząć w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, tj. do 17 marca 2021 r. To będzie kolejny kamień milowy przewidziany w kontrakcie.
– Teraz największy nacisk jest położony na prace projektowe – informuje w komunikacie Urząd Miasta w Świnoujściu. Jak wyjaśnia inwestor, wykonawca musiał przeprowadzić kolejne badania i uzyskać uzgodnienia z około setką podmiotów.
Prowadzone są uzgodnienia m.in. z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska (RDOŚ), Wodami Polskimi, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej (RZGW) a także właścicielami i gestorami sieci uzbrojenia terenu. – Skomplikowane ustalenia i projekty dotyczyły m.in. systemu wentylacji, który zostanie zastosowany w tunelu – podaje UM w Świnoujściu.
Na wykonanie całego zadania jest 48 miesięcy. Wykonawca za zrealizowanie inwestycji otrzyma 793 mln zł.
Umowa na projekt i budowę połączenia drogowego o długości 3,4 km, z czego 1,4 km to tunel, została zawarta 17 września ub. roku. Obecnie trwa etap projektowy i, jak informuje Urząd Miasta Świnoujście, do tej pory przebiega zgodnie z planem. Pierwszy kamień milowy, który ma osiągnąć wykonawca – konsorcjum Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut oraz Energopol Szczecin – został wyznaczony na lipiec tego roku. W tym czasie powinien się zakończyć etap projektowy a do wojewody zachodniopomorskiego ma być złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zezwolenie powinno być wydane na początku przyszłego roku. Wówczas będą mogły ruszyć roboty w terenie, ale nie będzie to jeszcze wiercenie tunelu.
Prace wiertnicze przy użyciu maszyny TBM mają się rozpocząć w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, tj. do 17 marca 2021 r. To będzie kolejny kamień milowy przewidziany w kontrakcie.
– Teraz największy nacisk jest położony na prace projektowe – informuje w komunikacie Urząd Miasta w Świnoujściu. Jak wyjaśnia inwestor, wykonawca musiał przeprowadzić kolejne badania i uzyskać uzgodnienia z około setką podmiotów.
Prowadzone są uzgodnienia m.in. z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska (RDOŚ), Wodami Polskimi, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej (RZGW) a także właścicielami i gestorami sieci uzbrojenia terenu. – Skomplikowane ustalenia i projekty dotyczyły m.in. systemu wentylacji, który zostanie zastosowany w tunelu – podaje UM w Świnoujściu.
Na wykonanie całego zadania jest 48 miesięcy. Wykonawca za zrealizowanie inwestycji otrzyma 793 mln zł.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |