Partnerzy serwisu:

Umowa na pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście podpisana

Redakcja 28.09.2018

Umowa na pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście podpisana
fot. Port Szczecin
Dziś, 28 września, w gmachu Czerwonego Ratusza w Szczecinie, odbyło się u uroczyste podpisanie umowy pomiędzy Dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie a wykonawcą inwestycji dotyczącej pokłębienia toru wodnego między Szczecinem a Świnoujściem. Odcinek docelowo ma mieć 12,5 metra głębokości. Dzięki przedsięwzięciu do portu w stolicy województwa zachodniopomorskiego będą mogły wpływać większe jednostki.
Zadanie zostało powierzone zagranicznemu konsorcjum firm Dredging International nv i Van Oord Dredging and Marine Contractors bv. Wartość zawartego kontraktu to 1,336 mld zł, a termin wykonania prac to 42 miesiące od momentu podpisania umowy.

Jak podaje Urząd Morski w Szczecinie – pre-umowę na realizację tego projektuz Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarta została w czerwcu 2016 roku, rok później został złożony wniosek o dofinansowanie, a w grudniu ubiegłego roku podpisano już z CUPT-em umowę o dofinansowanie projektu. Inwestycja będzie realizowany przy współudziale środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020.

Inwestycja obejmuje pogłębienie toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 m, na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków, a także budowę dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych, w postaci dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, które powstaną z urobku wydobytego podczas prac czerpalnych.

Dzięki realizacji projektu maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków zawijających do Szczecina zwiększy się do wartości ok. 11,0 m (obecnie jest to 9,15 m), a co za tym idzie, zapewniona zostanie dostępność szczecińskiego portu dla określonej grupy dużych statków i brak będzie konieczności ich odlichtunku w Świnoujściu przed dalszą drogą do szczecińskiego portu. Dla przykładu, statek, który w tej chwili wchodzi z ładunkiem ok. 20 tys. ton, po pogłębieniu toru będzie mógł wejść z ładunkiem prawie dwukrotnie większym.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Port Szczecin-Świnoujście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony