Umowy na poprawę kolejowego dostępu do trójmiejskich portów podpisane

fot. PKP PLK
Dziś w Gdyni spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowy na realizację inwestycji w ramach projektów „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do Portu Gdańsk” i „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Morskiego w Gdyni”. Łączna wartość kontraktów to ok. 3 mld zł.
Zawarcie kontraktów jest finałem drugiego podejścia PKP PLK do tych dwóch projektów. Pierwsze postępowania w ich ramach, ogłoszono w ubiegłym roku, zostało ono unieważnione po otwarciu ofert. Powodem były zbyt wysokie ceny zaproponowane przez potencjalnych wykonawców. Łącznie przewyższały one budżet inwestora o 1,233 mld zł.
Następnie PKP PLK powtórzyła przetargi nie zwiększając zakładanego budżetu. Otrzymane w nim propozycje cenowe były jeszcze droższe niż poprzednio. Tym razem łącznie brakowało 1,5 mld zł. Ostatecznie rząd zdecydował się na zwiększenie finansowania tych ważnych przedsięwzięć (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Dwa projekty na poprawę kolei do trójmiejskich portów obejmują trzy przetargi. Dwa z nich dotyczyły Portu Gdańsk, a jeden Portu Gdynia.
Przedsięwzięcie mające poprawić kolej do największego polskiego portu – Gdańska, to dwa kontrakty o całkowitej wartości równej 1,45 mld zł ma zostać zrealizowane w ciągu 30 miesięcy. Obejmuje ono m.in.: przebudowę 72 km torów, zmodernizowanie 14 przejazdów kolejowo-drogowych, budowę 3 nowych mostów oraz 2 nowych wiaduktów, a także 17 nowych przepustów.
Z kolei projekt dla Gdyni ma koszt 1,829 mld zł i również ma zostać przeprowadzony w ciągu 30 miesięcy. W jego ramach przewidziano m.in.: modernizację 115 km torów na dojeździe i na terenie portu, modernizację 2 przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę i budowę 13 km dróg, budowę jednego nowego mostu kolejowego, 2 nowych wiaduktów kolejowych i 5 nowych przepustów.
Zadanie dotyczące portu w Gdyni powierzono firmie Budimex a to, które dotyczy portu w Gdańsku, konsorcjum firm Intercor i Torpol.
Łączna wartość projektów w trójmiejskich portach wynosi ponad 2,6 mld zł netto, w tym niemal 40% stanowi dofinansowanie unijne – ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2021 r.
W wydarzeniu udział brali m.in. premier Mateusz Morawiecki, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel.
Następnie PKP PLK powtórzyła przetargi nie zwiększając zakładanego budżetu. Otrzymane w nim propozycje cenowe były jeszcze droższe niż poprzednio. Tym razem łącznie brakowało 1,5 mld zł. Ostatecznie rząd zdecydował się na zwiększenie finansowania tych ważnych przedsięwzięć (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Dwa projekty na poprawę kolei do trójmiejskich portów obejmują trzy przetargi. Dwa z nich dotyczyły Portu Gdańsk, a jeden Portu Gdynia.
Przedsięwzięcie mające poprawić kolej do największego polskiego portu – Gdańska, to dwa kontrakty o całkowitej wartości równej 1,45 mld zł ma zostać zrealizowane w ciągu 30 miesięcy. Obejmuje ono m.in.: przebudowę 72 km torów, zmodernizowanie 14 przejazdów kolejowo-drogowych, budowę 3 nowych mostów oraz 2 nowych wiaduktów, a także 17 nowych przepustów.
Z kolei projekt dla Gdyni ma koszt 1,829 mld zł i również ma zostać przeprowadzony w ciągu 30 miesięcy. W jego ramach przewidziano m.in.: modernizację 115 km torów na dojeździe i na terenie portu, modernizację 2 przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę i budowę 13 km dróg, budowę jednego nowego mostu kolejowego, 2 nowych wiaduktów kolejowych i 5 nowych przepustów.
Zadanie dotyczące portu w Gdyni powierzono firmie Budimex a to, które dotyczy portu w Gdańsku, konsorcjum firm Intercor i Torpol.
Łączna wartość projektów w trójmiejskich portach wynosi ponad 2,6 mld zł netto, w tym niemal 40% stanowi dofinansowanie unijne – ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2021 r.
W wydarzeniu udział brali m.in. premier Mateusz Morawiecki, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel.
Komentarze:
Port Gdańsk

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |