Partnerzy serwisu:

Via Baltica, Via Carpatia i S7 koło Skarżyska z unijną dotacją. W sumie 2,3 mld zł

oprac. ep. 15.11.2019

Via Baltica, Via Carpatia i S7 koło Skarżyska z unijną dotacją. W sumie 2,3 mld zł
fot. GDDKiA
GDDKiA ma kolejne środki unijne na realizację inwestycji drogowych. Na fragmenty trzech ważnych tras dostanie w sumie 2,3 mld zł. Unijne wsparcie zostanie skierowane na budowę S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe oraz S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska – Kamiennej.
Dziś w Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisane zostały umowy na dofinansowanie tych dróg. Łączna wartość inwestycji to prawie 4,35 mld zł, z czego Unia Europejska w ramach PO Infrastruktura i Środowisko dołoży ponad 2,26 mld zł.

– W ramach podpisywanych dzisiaj umów powstanie prawie 123 km nowych dróg ekspresowych. Kilometr po kilometrze tkamy drogową sieć Polski. Dzięki budowie dróg ekspresowych Polska od kilku lat rozwija się w ekspresowym tempie i stała się liderem gospodarczym w Europie. Do rozwoju naszego kraju przyczyniają się fundusze unijne. Z POIiŚ w obecnej perspektywie na inwestycje drogowe przeznaczono ponad 47 miliardy złotych – powiedział minister finansów, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

– Dzięki bardzo sprawnemu wykorzystaniu środków europejskich realizujemy wielkie, strategiczne inwestycje. Droga ekspresowa S7, szlaki Via Carpatia oraz Via Baltica, są niezwykle ważne dla rozwoju nie tylko polskiej, ale także europejskiej gospodarki – wskazał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

GDDKiA ma już 35 mld z UE

Jak podkreśliła Joanna Lech, p.o. dyrektora CUPT, wraz z dzisiejszymi, GDDKiA ma już 61 umów o dotacje. Opiewają one na 35 mld zł wsparcia.

– Podpisywane dzisiaj umowy i kolejne ponad 2 mld zł dofinansowania potwierdzają, że utrzymujemy wysoki poziom efektywnego wydatkowania środków europejskich – stwierdził Jacek Gryga, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – Dofinansowanie unijne pomoże w budowie tak ważnych dla wschodniej Polski dróg szybkiego ruchu, które przyczynią się do rozwoju tej części kraju i podniosą bezpieczeństwo i komfort podróży – powiedział.

Na jakie inwestycje

Pierwsza z dofinansowanych dziś inwestycji to budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Wartość całkowita projektu to 3,088 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to 1,636 mld zł.

Mowa o trasie liczącej 91 km będącej częścią transeuropejskich sieci transportowych, zlokalizowanej w korytarzu bazowym TEN-T w województwach mazowieckim i podlaskim.

Na trasie powstanie m.in. 9 węzłów drogowych i 6 Miejsc Obsługi Podróżnych. Projekt będzie realizowany do 16 marca 2023 r.

Kolejna trasa z dotacją to S19 Lublin – Rzeszów, odcinek Lasy Janowskie (bez węzła) - Nisko Południe (z węzłem) o wartości całkowitej 917,408 mln zł. Wartość dofinansowania z UE to 468,342 mln zł.

W tym przypadku długość trasy to 24,16 km przebiegających w korytarzu TEN-T na terenie Podkarpacia i Lubelszczyzny.

Oprócz trasy głównej powstaną 3 węzły drogowe i 2 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I. ponadto wyremontowany zostanie istniejący odcinek drogi krajowej nr 19 o długości ok. 9,6 km.

Horyzont czasowy dla realizacji tej inwestycji to 21 maja 2022 r.

Najkrótszym dofinansowanym dziś odcinkiem jest S7, od granicy woj. mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska Kamiennej. Ma wartość 344, 373 mln zł z czego unijna dotacja wyniesie 156,873 mln zł. Jego długość to 7,57 km.
To ostatni budowany odcinek ekspresowej siódemki na terenie województwa świętokrzyskiego.

Na trasie powstaną 2 węzły drogowe.

Zadanie powinno być zrealizowane do 10 maja 2020 roku, ale jest bardzo prawdopodobne, ze droga zostanie udostępniona do ruchu jeszcze w tym roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony