Partnerzy serwisu:

W kwietniu pojedziemy przez nowy most w Mielcu

ep. 15.01.2020

W kwietniu pojedziemy przez nowy most w Mielcu
fot. Budimex
Obecne zaawansowanie prac przy jednej z najważniejszych inwestycji w Mielcu wskazuje na to, że w kwietniu kierowcy będą mogli już korzystać z nowej przeprawy – poinformował samorząd województwa podkarpackiego, na którego zlecenie powstaje most na Wisłoce. Za wykonanie inwestycji odpowiada Budimex.
– Mielec i okolice bardzo długo czekali na drugi most na Wisłoce. Stan robót jednoznacznie upoważnia nas, by powiedzieć, że w najbliższych miesiącach, na wiosnę, w kwietniu ten most powinien zostać oddany do użytku – mówi, cytowany w komunikacie marszałek Władysław Ortyl.

Most powstaje w północno-zachodniej części gminy Mielec, pomiędzy Rzędzianowicami a Chorzelowem. Jest zlokalizowany między drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa Góra – Mielec, a drogą powiatową Tuszów Narodowy – Mielec – Rzochów. Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, do przeprawy prowadzi nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 984 od ul. Sienkiewicza w Mielcu przez Złotniki. Po drugiej stronie kończy go rondo w Rzędzianowicach.

Inwestycja prowadzona w systemie zaprojektuj i wybuduj ruszyła w maju 2017. Roboty budowlane rozpoczęły się jesienią 2018 roku. Są prowadzone terminowo, mimo utrudnień takich jak ubiegłoroczna powódź.

Jak informuje wykonawca, obecnie Budimex zakończył już prace konstrukcyjne nad przeprawą łączącą brzegi Wisłoki. Trwają prace wykończeniowe oraz porządkowanie terenu. Niemal gotowy jest też 2,5-kilometrowy odcinek drogi łączący Chorzelów i Rzędzianowice.

– Roboty nawierzchniowe na drogach oraz most w część zasadniczej zostały zakończone już w 2019 r. Obecnie trwają prace wykończeniowe, obejmujące wyposażenie, montaż kap chodnikowych, balustrad czy umocnień. Na drodze pozostają do wykonania urządzenia bezpieczeństwa ruchu, w tym bariery oraz oznakowanie. Kwietniowy termin oddania trasy nie jest zagrożony – potwierdza Jarosław Jachymek, dyrektor kontraktu.

Nowy most ma długość 550 metrów długości i spoczywa na 11 podporach. Udźwignie pojazdy do 50 ton. Jezdnia ma mieć 7 metrów szerokości, będzie wyposażona w chodnik, bariery ochronne i balustrady. W ramach inwestycji, na trasie powstaną również łącznice, dwa ronda oraz skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.

Docelowo nowa droga będzie częścią północnej obwodnicy Mielca, ułatwiając dojazd z zachodniej części powiatu do miasta oraz Specjalnej Strefy Ekonomicznej, wpływając też na bezpieczeństwo i skracając czas przejazdu.

W ramach inwestycji, razem z mostem powstaje w sumie blisko 3-kilometrowa, jednojezdniowa droga klasy G. Na jej przebiegu zaplanowano m.in. trzy ronda (jedno w Rzędzianowicach, dwa w Chorzelowie), skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną w Złotnikach, chodniki i oświetlenie w obrębie skrzyżowań, zjazdy indywidualne i publiczne. Powstanie także łącznica do skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza w Mielcu – będzie zlokalizowana pomiędzy nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 984 a drogą powiatową Tuszów Narodowy – Mielec – Rzochów.

Samorząd województwa podkarpackiego planuje już kolejne inwestycje, komplementarne w stosunku do realizowanej. – Mam nadzieję że w kwietniu ogłosimy przetarg na dalszy przebieg drogi od Rzędzianowic do Piątkowca. Liczę, że starostwo i miasto w miarę możliwości szybko przeprowadzi budowę wiaduktu. Wtedy ten układ drogowy wokół miasta i SSE będzie już kompleksowy – mówi marszałek Władysław Ortyl.

Dal nowego odcinka drogi nr 984 do Piątkowca wydana już została decyzja środowiskowa, a w kwietniu inwestor spodziewa się ZRID-u. Wówczas będzie mógł ruszyć przetarg.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony