Partnerzy serwisu:

W Niemczech trwają testy elektrycznej autostrady. Ostatni testowy samochód u producenta

inf. pras/mr 02.09.2020

W Niemczech trwają testy elektrycznej autostrady. Ostatni testowy samochód u producenta
fot. Scania
W pobliżu Frankfurtu w Niemczech oddano do użytku zelektryfikowaną drogę. Na wyznaczonym odcinku autostrady A5 sieć trakcyjna współdziała z pięcioma hybrydowymi pojazdami Scania R 450 wyposażonymi w pantografy. Ostatni z samochodów objętych projektem został dostarczony do firmy Knauf − niemieckiego producenta materiałów budowlanych.
− Ten pilotażowy projekt dobrze wpisuje się w nasze zobowiązanie do odpowiedzialnego korzystania z wszystkich zasobów. Mamy nadzieję, że w jego wyniku uzyskamy informacje, które pomogą nam wzmocnić zrównoważony charakter naszych procesów logistycznych, szczególnie w obszarach metropolitalnych − podkreślił, cytowany w komunikacie, Christoph Dorn, dyrektor Grupy Knauf.

Pozostałe cztery pojazdy dostarczono do firm Schanz, Meyer Logistics, Contargo i Merck. Pięć samochodów biorących udział w projekcie, jest codziennie użytkowane w ruchu na pięciokilometrowym zelektryfikowanym odcinku autostrady A5. Zebrane dane zostaną wykorzystane w ramach badań mających na celu zbadanie korzyści płynących z e-dróg.

− Pięciokilometrowy autostradowy tor testowy w obu kierunkach może wydawać się bardzo krótki, ale celem tego przedsięwzięcia jest przetestowanie tej technologii − ujawnił Heinrich Kerstgens, dyrektor współzarządzający w firmie Contargo, która w czerwcu otrzymała trzeci hybrydowy pojazd Scania na potrzeby pilotażowego projektu.

Jest to pierwszy odcinek eHighway otwarty w Niemczech. O rozpoczęciu testów informowaliśmy w maju ubiegłego roku. Wcześniej Siemens testował to rozwiązanie w Szwecji w mieście Gävle. Tam Siemens we współpracy z firmą Scania wybudował sieć trakcyjną na odcinku o długości ok. 2 km. Droga została otwarta w lipcu 2016 roku.

Segment autostrady A5 w Hesji jest jednym z trzech odcinków z siecią trakcyjną testowanych w Niemczech. Drugi odcinek drogi otwarto w Szlezwiku-Holsztynie (A1) pod koniec 2019 roku. Ostatni test rozpocznie się pod koniec 2020 roku w Badenii-Wirtembergii (B462).

− Jeśli opinie będą pozytywne i jeśli około jednej trzeciej niemieckich autostrad wyposażymy w zelektryfikowane sieci trakcyjne, w przyszłości około 80 procent zarejestrowanych w Niemczech pojazdów ciężarowych będzie mogło pracować w trybie elektrycznym z wykorzystaniem tej technologii. To naprawdę znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla − podał, cytowany w komunikacie Heinrich Kerstgens.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony