W portach Szczecin i Świnoujście wrzesień na plus

fot. materiały prasowe
Porty
W portach Szczecin i Świnoujście przeładunki we wrześniu tego roku wzrosły o blisko osiem procent w stosunku do września 2019 roku. To oznacza, że przeładowano więcej o 197,7 tys. ton z 2 576,4 tys. ton w 2019 r. do 2 774,1 tys. ton w 2020 r.
Największy wzrost odnotowano w przeładunku rudy. Wzrost wyniósł aż 46,4 proc., co daje 71,6 tys. ton. Drugi pod względem wzrostu był przeładunek węgla + 30 proc., a trzecie paliw + 26,8 proc. Wzrósł także przeładunek drobnicy o 3,6 proc. (w tym drobnicy promowej o 5,5 proc.). We wrześniu spadły natomiast przeładunki zboża o 33,3 proc., kontenerów o 4,7 proc. i innych masowych o 1,4 proc.
Narastająco po trzech kwartałach tego roku porty w Szczecinie i Świnoujściu notują niewielki jednocyfrowy spadek przeładunków. Tych w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jest mniej o sześć procent. Warto podkreślić, że mimo trudnej sytuacji epidemicznej ciągłość dostaw towarów nie została zagrożona, a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają bez zakłóceń.
Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu, trwa także proces wyłaniania operatora Głębokowodnego Terminala Kontenerowego. W Szczecinie i Świnoujściu trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów. Tor wodny Świnoujście – Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co umożliwi zawijanie większych jednostek w szczecińskim porcie. Wspólnie z partnerami realizowany jest konsekwentnie gigantyczny program inwestycyjny przekraczający 1,5 mld euro służący poprawie oferty portów, a w konsekwencji pozyskaniu dodatkowych kontrahentów i ładunków.
Ruszają dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.
Wprowadzone przez ZMPSiŚ SA procedury bezpieczeństwa zapobiegły niebezpieczeństwu pojawienia się wirusa wśród pracowników i przypływających załóg. Jak podaje w komunikacie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, spółka zaangażowała się we wsparcie służb medycznych w walce z koronawirusem i przekazała dwie darowizny. Pomoc od portu, w kwocie miliona złotych trafiła do trzech szpitali – dwóch w Szczecinie: zakaźnego przy ul. Arkońskiej i PSK 1 przy ul. Unii Lubelskiej oraz do koszalińskiego Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Tytusa Chałubińskiego.
Za przekazane środki został zakupiony sprzęt potrzebny tym jednostkom, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans. Z kolei druga darowizna przeznaczona była na zakup aparatury służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa.
Narastająco po trzech kwartałach tego roku porty w Szczecinie i Świnoujściu notują niewielki jednocyfrowy spadek przeładunków. Tych w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jest mniej o sześć procent. Warto podkreślić, że mimo trudnej sytuacji epidemicznej ciągłość dostaw towarów nie została zagrożona, a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają bez zakłóceń.
Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu, trwa także proces wyłaniania operatora Głębokowodnego Terminala Kontenerowego. W Szczecinie i Świnoujściu trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów. Tor wodny Świnoujście – Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co umożliwi zawijanie większych jednostek w szczecińskim porcie. Wspólnie z partnerami realizowany jest konsekwentnie gigantyczny program inwestycyjny przekraczający 1,5 mld euro służący poprawie oferty portów, a w konsekwencji pozyskaniu dodatkowych kontrahentów i ładunków.
Ruszają dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.
Wprowadzone przez ZMPSiŚ SA procedury bezpieczeństwa zapobiegły niebezpieczeństwu pojawienia się wirusa wśród pracowników i przypływających załóg. Jak podaje w komunikacie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, spółka zaangażowała się we wsparcie służb medycznych w walce z koronawirusem i przekazała dwie darowizny. Pomoc od portu, w kwocie miliona złotych trafiła do trzech szpitali – dwóch w Szczecinie: zakaźnego przy ul. Arkońskiej i PSK 1 przy ul. Unii Lubelskiej oraz do koszalińskiego Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Tytusa Chałubińskiego.
Za przekazane środki został zakupiony sprzęt potrzebny tym jednostkom, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans. Z kolei druga darowizna przeznaczona była na zakup aparatury służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa.
Komentarze:
Koronawirus a transport

Bielsko-Biała podnosi ceny biletów i przesuwa zakupy taboru, ale planuje już kolejne inwestycje
2,8k


Zakaz lotów do Wielkiej Brytanii. LOT wysyła Dreamlinera, będzie rozporządzenie i dodatkowe testy
10

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
