Partner serwisu

Na Śląsku powstało blisko 300-metrowe cięgno. Pojedzie do Niemiec

inf. pras. 19.04.2022

arrow
arrow
Na Śląsku powstało blisko 300-metrowe cięgno. Pojedzie do Niemiec
fot. Adventure Media
Na Śląsku powstało blisko 300-metrowe cięgno. Pojedzie do Niemiec
Na Śląsku powstało blisko 300-metrowe cięgno. Pojedzie do Niemiec
284 metry – taką długość posiada wyprodukowane w Rudzie Śląskiej cięgno, które docelowo znajdzie zastosowanie przy budowie mostu w okolicy niemieckiego miasta Wuppertal. Jego wykonawcą jest firma Dywidag, która współtworzy największe infrastrukturalne projekty na całym świecie.
Wykorzystuje się je m.in. do budowy mostów na całym świecie, a swoje zastosowane znalazły już w takich projektach jak: Harbor Bridge w Corpus Christi w Teksasie / USA, Houston Ship Channel Replacement Bridge w Houston w Teksasie, Grenland Bridge w Norwegii, most w Satu Mare w Rumunii, most Neue Strombrücke Magdeburg w Niemczech, a także most Overfly w Norymberdze.
Mowa o produkowanych w Rudzie Śląskiej cięgnach, skąd trafiają na place budów niemal każdego zakątka świata. W ostatnim czasie w hali produkcyjnej Dywidag powstał prawdziwy gigant, czyli cięgno mierzące niemal 300 metrów.

– Jest to pierwsze 284-metrowe cięgno wyprodukowane w Rudzie Śląskiej. Wcześniej takie zlecenie było realizowane w poprzedniej lokalizacji firmy w Niemczech, z tą różnicą, że nasze zostało wykonane jednoetapowo. Dokładnej rzecz ujmując, nie były stosowane żadne dodatkowe łączenia rury PE na całej jego długości. Warto zaznaczyć, że długie cięgna zawsze dotyczą projektów mostowych i ich procentowy udział w całej produkcji wynosi miesięcznie w skali globalnej około 3 procent – tłumaczy Jakub Masny, koordynator produkcji z firmy Dywidag. Cięgno zostanie zainstalowane w projekcie mostu, który powstanie w okolicy miasta Wuppertal. – Wykonanie tak długich elementów wiąże się z zaangażowaniem załogi, obserwacją i nadzorem procesu. Mam nadzieję, że w najbliższej przyszłości będziemy w stanie traktować taką produkcję jako standard – mówi Jakub Masny.

Systemy sprężania Dywidag są wykorzystywane w przełomowych konstrukcjach na całym świecie, takich jak budowy mostów, budynków, zbiorników, silosów, płyt, przejść podziemnych itp. – Trwałe i niezawodne systemy sprężania z klejem, wykorzystują w nowych konstrukcjach sploty lub pręty gwintowane oraz wzmacniają lub naprawiają infrastrukturę. Systemy te zapewniają sprężenie poprzeczne, sprężenie wzdłużne dźwigarów mostowych, sprężenie poprzeczne pomostów mostowych i mogą być stosowane w betonowych płytach stropowych w budynkach wielokondygnacyjnych – dodaje Jakub Masny.

W tym kontekście warto odnotować, że polski oddział Dywidag intensywnie przygotowuje się do rozwinięcia kolejnego obszaru swojej działalności – renowacji już istniejących obiektów, a zakład w Rudzie Śląskiej będzie światowym centrum produkcyjnym firmy.

Firma Dywidag posiada ponad 150-letnią tradycję. Na polskim rynku jest obecna od 13 lat. Wcześniej oddział techniczno-handlowy mieścił się w Chorzowie. W listopadzie 2021 roku minął rok od oficjalnego uruchomienia produkcji w Rudzie Śląskiej. Tu wytwarzane są cięgna i kotwy, służące do budowy m.in. mostów, farm wiatrowych oraz wykorzystywane w szeroko rozumianym budownictwie lądowym i morskim.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony