Partnerzy serwisu:

W sprawie obejścia Węgierskiej Górki (znów) wypowie się sąd?

Elżbieta Pałys 16.07.2019

W sprawie obejścia Węgierskiej Górki (znów) wypowie się sąd?
fot. Google Maps
Wykonawca, który został wybrany do realizacji drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka, a następnie został wykluczony z przetargu przez Krajową Izbę Odwoławczą zaskarżył decyzję KIO do sądu – taką informację podczas wtorkowego posiedzenia komisji sejmowej przekazał wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Wiceminister zastrzegł, że ta bardzo świeża wiadomość jest jeszcze niepotwierdzona. Oznaczałoby to, że przetarg na tzw. obejście Węgierskiej Górki jeszcze się przedłuży.

Chodzi o krótki, ale ważny odcinek przyszłej drogi ekspresowej, który połączy zrealizowane już odcinki S1 Żywiec – Przybędza o Milówka – Szare. Jednocześnie wyprowadzi ruch w kierunku granicy ze Słowacją z niewielkich miejscowości. Droga ma mieć 8,5 km długości, ale w jej ciągu zaplanowane są dwa tunele – jeden o długości ok. 830 m pod masywem Barania, drugi liczący 980 m pod masywem Białożyński Groń.

Przetarg na likwidację tego wąskiego gardła na ekspresowej jedynce ruszył w styczniu 2018 roku. Oferty otwarto w czerwcu, czyli ponad rok temu. Niestety, GDDKiA nie może go rozstrzygnąć. Jedyna oferta, która mieściła się w planowanym budżecie w dniu otwarcia ofert została złożona przez TOTO Construzioni Generali. Kosztowała 1,181 mld zł przy budżecie inwestora równym 1,313 mld zł. To ona w październiku ub. r. została wskazana jako najkorzystniejsza.

Wskutek odwołania do KIO wybór został jednak unieważniony, a dwoje wykonawców wykluczonych z postępowania (Toto oraz Salini). Orzeczenie zostało zaskarżone do sądu. Spraw toczyła się do maja br. Wówczas w ponownym rozstrzygnięciu GDDKiA wskazała jako najkorzystniejszą ofertę konsorcjum: Mirbud, Kobylarnia i Interbudomontaż wycenioną na 1,378 mld zł (ok. 65 mln zł powyżej budżetu).

Znów wpłynęło odwołanie do KIO, która nakazała unieważnić wybór i wykluczyć z postępowania konsorcjum na czele z Mirbudem. Jak wynika z dzisiejszej informacji, sprawa znów miałaby trafić do sądu. Oznaczałoby to, że na wybór wykonawcy jeszcze poczekamy.

Kolejna oferta pod względem ceny, po tej złożonej przez Mirbud, należy do konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor oraz chińskiej firmy Stecol Corporation. Kosztuje 1,493 mld zł, to jest o 180 mln zł więcej niż przewiduje kosztorys.

Jak powiedział dziś w sejmie wiceminister Rafał Weber, termin zakończenia robót związanych z budową tzw. obejścia Węgierskiej Górki to 2023 rok.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony