Partnerzy serwisu:

W te wakacje bramki na A1 szły w górę już ponad 60 razy

Franciszek Wolski 22.08.2019

W te wakacje bramki na A1 szły w górę już ponad 60 razy
Fot. Google Maps
Jak w każde wakacje, tak i w tym roku, wzmożony ruch na autostradzie A1 między Toruniem a  Gdańskiem zmusił zarządcę trasy do czasowego podnoszenia bramek, co wiązało się ze zrezygnowaniem z poboru opłaty za przejazd. W 2019 roku takie działanie miało miejsce już ponad 60 razy.
Wynik lepszy niż przed rokiem  Jak informuje spółka Gdańsk Transport Company (GCT), koncesjonariusz autostrady A1 Toruń –  Gdańsk (AmberOne) – w okresie od 19 czerwca 2019 do 18 sierpnia 2019 bramki szły w górę 61 razy.

Jest to lepszy wynik niż przed rokiem, kiedy, w analogicznym okresie, do takiej sytuacji dochodziło 71 razy, a przez całe wakacje – 76 razy.

Kosztowne działanie

Oczywiście podnoszenie bramek na AmberOne ma na celu udrożnienie trasy w momentach kiedy oczekiwanie na wjazd jest zbyt długie. Teoretycznie korzystają na tym kierowcy, jednak praktycznie płacą za to wszyscy podatnicy ponieważ koncesjonariuszowi za zrezygnowanie z pobierania opłaty płaci Ministerstwo Infrastruktury.

Według informacji, które podawała „Rzeczpospolita”, koszt podnoszenia bramek na A1 w wakacje 2018 roku wyniósł 5 mln zł, a w 2017 – 3,4 mln zł.

W tym roku cena udrożnienia wjazdu na autostradę do Trójmiasta jest jeszcze nieznana. Bramki mogą być otwierane przez zarządcę drogi do początku września, co oznacza, że statystyki mogą wzrosnąć. 
              
Ratunkiem aplikacja mobilna

Ułatwieniem, które przyczynia się do zniwelowania korków na wjeździe na A1, co odzwierciedlają wyżej przedstawione dane, jest aplikacja mobilna umożliwiająca automatyczne opłacenie przejazdu – AmberGO. 

Jak podaje GCT – aktualnie w systemie AmberGO zarejestrowanych jest ponad 120 tys. użytkowników. Ponad 9% transakcji dziennie odbywa się w ten sposób.

– Mamy nadzieję, że AmberGO będzie cieszyć się rosnącą popularnością, ponieważ tylko od użytkowników zależy czy system będzie działał w odpowiedniej skali. Im więcej użytkowników AmberGO, tym krótszy czas oczekiwania na bramkach – informuje spółka.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony