W tym roku Łódź ma zyskać kompletną obwodnicę

fot. GDDKiA Łódź
Planowany do otwarcia w tym roku odcinek drogi ekspresowej S14 z Aleksandrowa Łódzkiego do węzła Słowik będzie ostatnim potrzebnym, żeby domknąć ring drogowy wokół aglomeracji łódzkiej. Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce, które z każdej strony można ominąć drogą szybkiego ruchu.
Na koniec ubiegłego roku przez teren województwa łódzkiego przebiegało ponad 263 km autostrad – A1 i A2 oraz blisko 213 km dróg ekspresowych, na które składają się trasy S8 i S14.
W minionym roku do ruchu oddane zostały 32 km autostrady północ – południe. Sfinalizowane zostały prace na odcinkach między Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim (15,2 km) oraz między Kamieńskiem i Radomskiem (16,7 km). Wcześniej gotowy był już fragment Radomsko – granica z woj. śląskim. Kierowcy zyskali możliwość płynnej jazdy autostradą z północy na południe kraju, jednocześnie zakończyły się utrudnienia związane z realizacją inwestycji pod ruchem.
Obecnie w realizacji jest jeszcze 24-kilometrowy odcinek A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk, choć także i tu kierowcy korzystają już z trasy o pełnym przekroju, tj. dwóch jezdni po trzy pasy ruchu. Trwające prace wykończeniowe wiążą się jedynie z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Oficjalny koniec budowy autostrady A1 nastąpi wiosną tego roku.
W ubiegłym roku do ruchu oddano także 12 km drogi ekspresowej S14 – to pierwszy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi pomiędzy węzłami Łódź Lublinek i Aleksandrów Łódzki. W budowie pozostaje jeszcze drugi odcinek S14 między Aleksandrowem Łódzkim i Słowikiem. Ta inwestycja, zaawansowana obecnie w ponad 80 proc., ma się zakończyć wiosną. Oddanie jej do ruchu będzie oznaczało domknięcie ringu drogowego wokół aglomeracji łódzkiej, na który złożą się dwie autostrady: A2 od północy i A1 od wschodu oraz dwie drogi ekspresowe: S8 od południa i S14 od zachodu.
Tym samym Łódź będzie pierwszym miastem, które można ominąć tranzytem z każdej strony, korzystając z dróg szybkiego ruchu.
Choć łódzkie, podobnie jak sama stolica województwa są obecnie dobrze skomunikowane z resztą kraju, w tym z dużymi miastami jak Warszawa, Poznań, Gdańsk czy także z zagranicą, w tym Czechami czy Niemcami, to nie koniec inwestycji w drogi szybkiego ruchu w tym regionie. Część z nich będzie powiązana z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tu mieści się m.in. poszerzenie autostrady A2 w stronę Warszawy z dwóch do trzech pasów ruchu (na odcinku mazowieckim między węzłami Pruszków i Konotopa budowany ma być czwarty pas). W tym roku ma ruszyć przetarg, choć na razie będzie obejmował sam projekt, do uzyskania decyzji ZRID. Szerszą autostradą między dwiema aglomeracjami mamy pojechać w 2027 roku.
W dalszej kolejności na terenie woj. łódzkiego powstać maja jeszcze dwie drogi ekspresowe – to S12 oraz S74. Pierwsza pobiegnie od A1 na południe od Piotrkowa Trybunalskiego przez Sulejów i Opoczno w stronę Radomia, druga poprowadzi ruch przez woj. świętokrzyskie aż na Podkarpacie.
W minionym roku do ruchu oddane zostały 32 km autostrady północ – południe. Sfinalizowane zostały prace na odcinkach między Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim (15,2 km) oraz między Kamieńskiem i Radomskiem (16,7 km). Wcześniej gotowy był już fragment Radomsko – granica z woj. śląskim. Kierowcy zyskali możliwość płynnej jazdy autostradą z północy na południe kraju, jednocześnie zakończyły się utrudnienia związane z realizacją inwestycji pod ruchem.
Obecnie w realizacji jest jeszcze 24-kilometrowy odcinek A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk, choć także i tu kierowcy korzystają już z trasy o pełnym przekroju, tj. dwóch jezdni po trzy pasy ruchu. Trwające prace wykończeniowe wiążą się jedynie z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Oficjalny koniec budowy autostrady A1 nastąpi wiosną tego roku.
W ubiegłym roku do ruchu oddano także 12 km drogi ekspresowej S14 – to pierwszy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi pomiędzy węzłami Łódź Lublinek i Aleksandrów Łódzki. W budowie pozostaje jeszcze drugi odcinek S14 między Aleksandrowem Łódzkim i Słowikiem. Ta inwestycja, zaawansowana obecnie w ponad 80 proc., ma się zakończyć wiosną. Oddanie jej do ruchu będzie oznaczało domknięcie ringu drogowego wokół aglomeracji łódzkiej, na który złożą się dwie autostrady: A2 od północy i A1 od wschodu oraz dwie drogi ekspresowe: S8 od południa i S14 od zachodu.
Tym samym Łódź będzie pierwszym miastem, które można ominąć tranzytem z każdej strony, korzystając z dróg szybkiego ruchu.
Choć łódzkie, podobnie jak sama stolica województwa są obecnie dobrze skomunikowane z resztą kraju, w tym z dużymi miastami jak Warszawa, Poznań, Gdańsk czy także z zagranicą, w tym Czechami czy Niemcami, to nie koniec inwestycji w drogi szybkiego ruchu w tym regionie. Część z nich będzie powiązana z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tu mieści się m.in. poszerzenie autostrady A2 w stronę Warszawy z dwóch do trzech pasów ruchu (na odcinku mazowieckim między węzłami Pruszków i Konotopa budowany ma być czwarty pas). W tym roku ma ruszyć przetarg, choć na razie będzie obejmował sam projekt, do uzyskania decyzji ZRID. Szerszą autostradą między dwiema aglomeracjami mamy pojechać w 2027 roku.
W dalszej kolejności na terenie woj. łódzkiego powstać maja jeszcze dwie drogi ekspresowe – to S12 oraz S74. Pierwsza pobiegnie od A1 na południe od Piotrkowa Trybunalskiego przez Sulejów i Opoczno w stronę Radomia, druga poprowadzi ruch przez woj. świętokrzyskie aż na Podkarpacie.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |