Partnerzy serwisu:

Warszawa. Most w ciągu POW będzie później. Winna fala wezbraniowa

ep. 06.06.2019

Warszawa. Most w ciągu POW będzie później. Winna fala wezbraniowa
fot. GDDKiA
Fala wezbraniowa na Wiśle opóźniła prace przy moście w ciągu południowej Obwodnicy Warszawy o około miesiąc. Wykonawca przyznaje, że tym samym termin oddania przeprawy planowany na sierpień przyszłego roku jest zagrożony.
– Po przejściu fali wezbraniowej na Wiśle budowa mostu Południowego może złapać opóźnienie. Straciliśmy miesiąc – mówi, cytowany przez portal TVN24.pl, Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gϋlermak.

O tym, że wzbierająca Wisła pokrzyżowała plany wykonawcy mostu informowaliśmy pod koniec maja. Krótko przed nadejściem fali kulminacyjnej konieczna była ewakuacja z placu budowy – pracę zawiesili robotnicy, ale trzeba było także ewakuować i zabezpieczyć zgromadzony na budowie sprzęt oraz rozebrać most pontonowy wykorzystywany przy prowadzeniu prac.

Choć sama ewakuacja przebiegła sprawnie, jej skutki będą miały swoje konsekwencje w dłuższym okresie. Jak wynika z informacji przekazanej przez tvn24.pl do tej pory nie udało się wznowić prac przy budowie mostu. Obecnie trwa oczyszczanie planu budowy z zanieczyszczeń naniesionych przez wodę, a także naprawianie szkód, w tym m.in. uszkodzonych dróg technologicznych.

Budowa mostu przez Wisłę w stolicy jest częścią południowej Obwodnicy Warszawy (zad. B) Za jego wykonanie odpowiada konsorcjum Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt oraz PBDiM.

Odcinek z mostem liczy 6,45 km długości, z czego sam most ma 1,5 km. Będzie się składał z dwóch niezależnych obiektów, z których każdy pomieści jezdnie z czterema pasami ruchu.

Na budowie wykorzystywane są trzy technologie – po stronie Wawra wykorzystywana jest maszyna MMS, część nad nurtem powstaje metodą nawisową, a od strony Wilanowa wykonawca zastosował nasuwanie.

Odcinek mostowy POW jest ograniczony węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński, które także powstają w ramach tego kontraktu.

Cała POW w ciągu S2 powstaje w trzech odcinkach. Dwa pozostałe to odcinek A Puławska – Przyczółkowa z tunelem na Ursynowie oraz odc. C od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska. Cała POW będzie miała 18,6 km długości.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony