Warszawa. Na węźle Opacz po nowemu

fot. GDDKiA
GDDKiA we wtorek wprowadziła zapowiadane wcześniej zmiany na węźle Opacz. Mają ułatwić włączanie się do ruchu pojazdom zjeżdżającym z Południowej Obwodnicy Warszawy.
Wprowadzone zmiany polegają na zwężeniu do dwóch pasów ruchu prawej jezdni drogi ekspresowej S8 na jezdni w stronę Wrocławia, dzięki czemu dodatkowy pas zyskują pojazdy włączające się do ruchu od strony S2 – węzła Konotopa. To rozwiązanie ma poprawić płynność na największym warszawskim węźle.
W planie są kolejne zmiany. Mają one objąć m.in. S8 na kierunku od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko. Inwestor rozważa także wprowadzenie możliwości wjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia. Zmiany mają również dotyczyć połączenia łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa.
– Pozostałe zmiany będziemy wprowadzać przy otwarciu S7 Lesznowola – Tarczyn Płd. oraz po zatwierdzeniu programu inwestycji – poinformowała dziś za pośrednictwem Twittera warszawska GDDKiA.
Na nowa organizację ruchu czeka także węzeł Lubelska w ciągu S17 – także i tu chodzi o upłynnienie ruchu na styku Południowej Obwodnicy Warszawy oraz wylotówki, w tym przypadku w stronę Lublina i Rzeszowa. Pod koniec października inwestor udostępnił dwa pasy ruchu na kierunku od Lublina w stronę POW. Na podobny ruchu czekają jeżdżący w przeciwnym kierunku, tj. z Warszawy w stronę Lublina. Ci dodatkowy pas ruchu mają zyskać po oddaniu do ruchu odcinka drogi S17 Lubelska – Warszawa Wschód.
Jak tłumaczy GDDKiA, będzie to związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód. To ma być rozwiązanie tymczasowe. Docelowe zostanie opracowane w ramach planowanego przetargu. W grę wchodzi budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin.
W planie są kolejne zmiany. Mają one objąć m.in. S8 na kierunku od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko. Inwestor rozważa także wprowadzenie możliwości wjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia. Zmiany mają również dotyczyć połączenia łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa.
– Pozostałe zmiany będziemy wprowadzać przy otwarciu S7 Lesznowola – Tarczyn Płd. oraz po zatwierdzeniu programu inwestycji – poinformowała dziś za pośrednictwem Twittera warszawska GDDKiA.
Na nowa organizację ruchu czeka także węzeł Lubelska w ciągu S17 – także i tu chodzi o upłynnienie ruchu na styku Południowej Obwodnicy Warszawy oraz wylotówki, w tym przypadku w stronę Lublina i Rzeszowa. Pod koniec października inwestor udostępnił dwa pasy ruchu na kierunku od Lublina w stronę POW. Na podobny ruchu czekają jeżdżący w przeciwnym kierunku, tj. z Warszawy w stronę Lublina. Ci dodatkowy pas ruchu mają zyskać po oddaniu do ruchu odcinka drogi S17 Lubelska – Warszawa Wschód.
Jak tłumaczy GDDKiA, będzie to związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód. To ma być rozwiązanie tymczasowe. Docelowe zostanie opracowane w ramach planowanego przetargu. W grę wchodzi budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |